هوای کرج و فردیس برای گروه‌های حساس ناسالم است


هوای کرج و فردیس برای گروه‌های حساس ناسالم است

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که وضع کیفی هوای شهرستان‌های کرج و فردیس برای گروه‌های حساس ناسالم شده است.

فردین حکیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در این شهرستان ها به ترتیب بر روی اعداد ۱۱۴ و ۱۱۶ قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین شاخص بر خط کیفیت هوا در شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد به ترتیب بر روی اعداد ۹۲، ۹۶ و ۹۸ قرار گرفته که نشان دهنده سالم بودن وضعیت کیفی هوا است.

حکیمی به گروه های حساس سلامت جامعه توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی این افراد و همچنین تشدید بیماری های قلبی،ریوی، افراد مبتلا به این بیماری، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

با توجه به استمرار وارونگی هوا و پایداری آلودگی هوا اعضای مدیریت بحران استان البرز از روز گذشته درحالت آماده باش قرار گرفتند.

در پی تصمیم گیری کمیته اضطرار آلودگی هوا در شب گذشته، تمام مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی استان البرز به جز طالقان و آسارا امروز تعطیل شدند.

بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان البرز تداوم روند پایداری جو تا اواسط هفته آینده در استان البرز و افزایش غلظت آلاینده های جوی از روز پنج شنبه ۲۸ آذرماه تا روز چهارشنبه چهارم دی ماه غلظت آلاینده ها افزایش یافته و سطح کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس در اوایل هفته کاهش می یابد.

آلودگی هوا در روزهای یکشنبه ، دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته منجر به تعطیلی مدارس پنج شهرستان کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس استان البرز شد.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس