آغاز مهلت سه روزه ثبت‌نام مسکن‌ملی برای تهران، کرج و قزوین


آغاز مهلت سه روزه ثبت‌نام مسکن‌ملی برای تهران، کرج و قزوین

تهران- ایرنا- ثبت‌نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای سه استان تهران، البرز و قزوین براساس ظرفیت‌های مشخص شده از ساعت 10 صبح امروز آغاز و تا ساعت 24 روز دوشنبه (دوم دی ماه) ادامه دارد.

متقاضیان ثبت‌ نام در طرح اقدام ملی در استان‌های تهران، البرز و کرمان از ساعت ۱۰ امروز می‌توانند در سامانه مسکن ملی ثبت نام کنند.

متقاضیان شهر تهران صرفا می‌توانند در شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد و ایوانکی ثبت‌نام داشته باشند.

در مرحله نخست ثبت نام مسکن ملی برای تهرانی‌ها در این چهار شهر حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکن ملی ثبت نام می شود و این احتمال وجود دارد که این ظرفیت در همین چند روز افزایش یابد.

برای متقاضیان شهرهای چهاردانگه و احمدآباد مستوفی (واقع در شهرستان اسلامشهر)، شهر نصیرآباد (واقع در شهرستان رباط کریم)، شهرهای گلستان، صالحیه و نسیم شهر (واقع در شهرستان بهارستان)، فقط امکان ثبت نام در شهر جدید پرند وجود دارد.

برای متقاضیان شهرهای فشم، شمشک و لواسان (واقع در شهرستان شمیرانات) و شهرهای رودهن، بومهن، آبسرد و آبعلی (واقع در شهرستان دماوند)، فقط امکان ثبت نام در شهر جدید پردیس وجود دارد.

برای متقاضیان شهرهای ری، حسن آباد، باقرشهر، کهریزک و قیام دشت (واقع در شهرستان ری)، شهر جوادآباد واقع در شهرستان ورامین)، ارجمند (واقع در شهر فیروزکوه) و متقاضیان شهرهای شهرستانهای پاکدشت، پیشوا، قرچک و ورامین علاوه بر شهرخودشان (درصورت وجود ظرفیت) امکان ثبت نام در شهر جدید ایوانکی وجود دارد.

برای متقاضیان شهرهای صباشهر، وحیدیه، شاهدشهر، فردوسیه، باغستان و اندیشه (واقع در شهرستان شهریار) شهرقدس (واقع در شهرستان قدس) و شهر ملارد (واقع در شهرستان ملارد)، امکان ثبت نام در شهر جدید هشتگرد وجود دارد.

برای متقاضیان شهر بم، فقط امکان ثبت نام در شهر بروات وجود دارد.

همچنین با توجه به ایجاد ظرفیت جدید برای ثبت نام در برخی از شهرهای استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان ، زنجان و کرمان سامانه ثبت نام در این شهرها نیز از ساعت ۱۰ صبح امروز دوباره باز خواهد شد.

متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی در شهرهای مذکور می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دوم دی ماه با مراجعه به ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که به دلیل محدودیت زمین دولتی در این شهرها، ظرفیت ایجاد شده برای شهرها نیز محدود است؛به همین دلیل پس از تکمیل ظرفیت در هرکدام از شهرها، سامانه ثبت نام برای آن شهر بسته می شود.

شرایط ثبت نام مسکن ملی

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد