ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در قزوین آغاز شد/ تکمیل ظرفیت شهر قزوین در یک ساعت


ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در قزوین آغاز شد/ تکمیل ظرفیت شهر قزوین در یک ساعت

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن همزمان با استان‌های تهران، البرز و کرمان از امروز 30 آذر در قزوین آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن تصریح کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز (۳۰ آذر) جهت ثبت‌نام به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه و مشخصات خود را وارد کنند.

وی افزود: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ۹ شهر استان ازجمله آبیک، اسفرورین، اقبالیه، الوند، بویین‌زهرا، خرمدشت، تاکستان و محمودآباد و قزوین آغازشده است و مهلت ثبت‌نام در این طرح سه روز است، بعد از مهلت تعیین‌شده مرحله پایش اطلاعات ثبت‌نام کنندگان از سوی کارشناسان صورت می‌گیرد،

بنا بر اعلام روابط عمومی راه و شهرسازی استان، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اظهار کرد: با توجه به قانون ساماندهی، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین یا واحد مسکونی و همچنین بهره‌مند نشدن از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل موردنظر، سرپرست خانوار یا متأهل بودن وزنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن ازجمله شرایط در نظر گرفته‌شده برای ثبت‌نام در این طرح است.

وی تصریح کرد: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شرایط ثبت‌نام است.

مبارک قدم خاطرنشان کرد: هزینه ساخت واحدهای مسکونی با توجه به نوع و میزان مساحت زیربنا از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است، تسهیلات وام بانکی این طرح از ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و با دوره مشارکت ساخت، حداکثر ۲ سال بوده و دوره بازپرداخت آن نیز در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در حالی که یک ساعت از ثبت‌نام این طرح در استان قزوین گذشته است؛ ظرفیت شهرهای قزوین، آبیک، الوند و بوئین زهرا تکمیل شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت