سرباز از ارکان تعیین‌کننده قدرت ارتش است


سرباز از ارکان تعیین‌کننده قدرت ارتش است

معاون اجرایی ارتش گفت: واژه سربازی در ساختار نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش از مفهوم عمیق و با ارزشی برخوردار است، که با آموزش، خدمت به مردم در راستای ارتقای امنیت ارتباط مستقیم دارد.

سرباز از ارکان تعیین‌کننده قدرت ارتش استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش در مراسم دانش آموختگی و اعطای گواهینامه مهارتی به ١٧٠٠ نفر از سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح که صبح امروز در پادگان آموزشی شهدای وظیفه ٠١ نزاجا برگزار شد با بیان اینکه خدمت سربازی یک خدمت مقدس است، اظهار کرد: طبیعت انسان به گونه‌ای است که در هر جامعه‌ای که باشد به وطن و زادگاهش علاقه و وابستگی ناگسستنی دارد. علاقه‌ای که از همان دوران کودکی و نوجوانی ایجاد شده و تا زمان مرگ هم در قلب فرد جاودان و تنها ویژگی نامید که در بین آنان افراد یک جامعه مشترک است.

او ادامه داد: واژه سربازی در ساختار نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش از مفهوم عمیق و با ارزشی برخوردار است، که با آموزش، خدمت به مردم در راستای ارتقای امنیت ارتباط مستقیم دارد. سربازان وظیفه از مهمترین مؤلفه‌های قدرت ارتش و از ارکان تعیین‌کننده آن به شمار می‌روند. امروز بخش قابل توجهی از بار سنگین اجرای مأموریت‌های مختلف ارتش در بخش‌های زمین، دریا، هوا و فضا بر عهده سربازان وظیفه است.

امیر سرتیپ محمودی اظهار کرد: دوران سربازی باید بستر تجربه‌اندوزی و پختگی جوانان را فراهم کند. در دوران دفاع مقدس ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار سرباز حضور داشتند که از این تعداد قریب به ۴۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، مقاومت‌های جانانه جوانان سرباز در دوران دفاع مقدس فتوحات بسیار زیادی را رقم زد.

او افزود: اگر کشورمان امروز از امنیت برخوردار است به علت آن سابقه‌ای است که دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس آن را مشاهده کرده است. جوانان با ورود به جامعه سربازی، خود را متعلق به بنیه دفاعی کشور و فردی تأثیرگذار در پاسداری از هویت، میهن، آیین، مرز و بوم و ناموس کشور دانسته و احساس بالندگی و مفید بودن می‌کنند و روحیه جوانمردی‌شان در این عرصه متجلی می‌شود.

امیر محمودی گفت: سربازان عزیز در دوران دفاع مقدس با لبیک گفتن مخلصانه به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، وارد عرصه نبرد حق علیه باطل شدند و صحنه‌های زیبایی از رشادت را در حراست از کشور به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل