«عدن»؛ نمایش مجسمه هایی که نشان از مصائب انسان رانده شده از باغ عدن دارد


«عدن»؛ نمایش مجسمه هایی که نشان از مصائب انسان رانده شده از باغ عدن دارد

سپهر بختیاری در عدن 9 اثر در هفت پرده‌را در گالری شیرین به نمایش می گذارد. چیدمانی از مجسمه هایی از جنس رزین و نقره که نشان از مصائب انسان رانده شده از باغ عدن را دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه انفرادی مجسمه «سپهر بختیار» با عنوان «عدن» از 29 آذر در گالری شیرین افتتاح شد.

سپهر بختیاری در چهارمین نمایش انفرادی خود در گالری شیرین مجموعه‌ای با 9 اثر در هفت پرده‌را به نمایش می گذارد. چیدمانی از مجسمه هایی از جنس رزین و نقره که نشان از مصائب انسان رانده شده از با غ عدن را دارد. انسانی که همیشه آرزوی بازگشت به این باغ را داشته‌است.

«سپهر بختیاری» متولد سال ۱۳۶۰ در تهران،پس از فارغ التحصیل شدن از رشته گرافیک دانشگاه سوره تهران فعالیت هنری خود را آغاز کرد؛ وی مجسمه سازی را نزد اساتیدی همچون تاها بهبهانی، مهین تابان و پرویز تناولی آموخته است. سپهر بختیاری تاکنون نمایشگاه‌های متعدد انفرادی وگروهی در داخل و خارج از ایران داشته است.

اولین نمایشگاه وی در سال 91 با عنوان «و خدا گریست»، مجموعه ای بود از 22 سردیس که با شاخ هایی از جنس برنز، نقره، کریستال و .... که بر روی دیوار قرار گرفته بودند

مجموعه دوم در آذر 92 با عنوان «خلأ» ، دومین قسمت از سه گانه او در جهت بزرگ داشت جای خالی زنانی بود که میراث دار فرهنگ و هنر ایران زمین بوده اند این مجموعه بدون اشاره به شخص خاصی قالبی تهی از جایگاه خالی مانده آنها را نشان می‌داد. قالب کلی نمایشگاه سردیسهایی از جنس پرسلان (چینی) بودند که با کلاه خودهایی به شکل شیر، هما و .....با لعابی از پلاتین و طلا و لاجورد کامل می شدند

مجموعه سوم در اردیبهشت 93با عنوان «هترا» در گالری شیرین رو نمایی شد.مجموعه هترا آخرین قسمت از این سه گانه، روایت گر ظلم و نابودی فرهنگ و هنر به دست داعش در منطقه هترا بود. عمده آثار نمایشگاه را سردیس هایی واژگون از جنس سرامیک شکل می‌داد که از داخل با لعاب طلا روکش شده بود.

نمایشگاه «عدن» از 29 آذر تا 11 دی در گالری شیرین برپاست؛ علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد