افتتاح مسجدی 10 هزار نفری در ترکستان


افتتاح مسجدی 10 هزار نفری در ترکستان

مسجد 10 هزار نفری «ساتی بالدی ابیش اولی» 29 آذرماه در استان ترکستان کشور قزاقستان افتتاح شد. این مسجد دارای 29 کلاس درس برای 600 شاگرد است. در این مسجد 10 هزار نفر می‌توانند به صورت همزمان به عبادت مشغول شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد:‌ مسجد ده‌هزار نفری «ساتی بالدی ابیش اولی» ۲۹ آذر در استان ترکستان کشور قزاقستان در شهر «ساری آقاش» استان ترکستان افتتاح شد.

در این مراسم مهمان ویژه اهل ترکیه «ارداغان بلل نجمتین»، مشاور رئیس جمهور چچنستان «امر الدین عادلگیرف»، رئیس استان ترکستان، «عمرزاک شوکی اف»، رئیس اداره معنوی مسلمانان قزاقستان مفتی «سریکبای حاجی آراز»، مفتی ازبکستان «اثمانخان حاجی علیماف»، مفتی قرقیزستان، «مقصدبک حاجی تاقتاموشاف»، امام جماعت شهر نور-سلطان «نوروزبای حاجی تاقان اولی»، ساکنان شهر ساری آقاش، شخصیت های اجتماعی حضور داشتند.


به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان مراسم افتتاحیه این مسجد با سخنرانی مفتی قزاقستان «سریکبای حاجی آراز» آغاز شد. در این مراسم ایشان در باره جایگاه مسجد در زندگی مردم سخن گفت: ما صاحبان این سرزمین وسیع به خواست و اراده خداوند مسجد بنا می کنیم و ارزش های معنوی خود را ترویج می دهیم. مسجد و زندگی ما دو برادر توامان هستند و زندگی ما با مسجدارتباط تنگاتنگ دارد. قلب و روح انسان در مسجد آرام می گیرد. مسجد مکانی برای صلح و دوستی برادران ایمانی است. ساخت مسجد امری خداپسندانه است و اموری خداپسندانه در مسجد انجام می گیرد.

در ادامه مراسم حاضران از مسجد بازدید کردند و در پایان نماز جماعت خوانده شد.


این مسجد دارای ۲۹ کلاس درس برای ۶۰۰ شاگرد، خوابگاه برای ۶۹نفر و نهارخوری برای ۱۰ هزار نفر است. در این مسجد ۱۰ هزار نفر می توانند به صورت همزمان به عبادت مشغول شوند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان