رئیس شوراهای حل اختلاف: لایحه دائمی شدن شوراهای حل اختلاف در دولت در دست بررسی است


رئیس شوراهای حل اختلاف: لایحه دائمی شدن شوراهای حل اختلاف در دولت در دست بررسی است

شفقنا- رئیس شوراهای حل اختلاف گفت: لایحه دائمی شدن شوراهای حل اختلاف هفته گذشته به هیات دولت ارسال شد که هم اکنون این لایحه در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است. به گزارش شفقنا، حجت الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری در آیین تکریم و معارفه رییس شوراهای حل اختلاف قم با اشاره به صلاحیت ها و اهمیت وجود شوراهای […]

رئیس شوراهای حل اختلاف: لایحه دائمی شدن شوراهای حل اختلاف در دولت در دست بررسی است

شفقنا- رئیس شوراهای حل اختلاف گفت: لایحه دائمی شدن شوراهای حل اختلاف هفته گذشته به هیات دولت ارسال شد که هم اکنون این لایحه در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری در آیین تکریم و معارفه رییس شوراهای حل اختلاف قم با اشاره به صلاحیت ها و اهمیت وجود شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: ۳۰ درصد آرای پرونده‌های صادر شده در سطح دادگستری‌ها مورد تجدید نظرخواهی قرار می گیرند درحالیکه تنها برای ۹ درصد از آرای شوراهای حل اختلاف در هشت ماه نخست امسال درخواست تجدید نظرخواهی شده‌است.

او با بیان اینکه میزان نقض آرای شوراهای حل اختلاف بسیار کمتر از آرای صادرشده در سطح دادگستری هاست ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال تنها حدود هشت درصد آرای تجدید نظر خواهی شده شوراهای حل اختلاف در دادگاه ها نقض شده‌است.

رئیس شوراهای حل اختلاف، صلح و سازش را یکی از ماموریت‌های اصلی شوراهای حل اختلاف دانست و تاکید کرد: تا قبل از اجرای بخش‌نامه جدید قوه قضاییه، به طور میانگین در سطح کشور بیش از ۳۱ درصد پرونده های شوراهای حل اختلاف در قالب ماده ۹ منتهی به سازش شده‌است.

مظفری اظهار داشت: از ابتدای امسال تا آبانماه ، ۴۹ درصد پرونده‌های کیفری که در شوراهای حل اختلاف کشور مورد ارزیابی قرار گرفته منتهی به سازش شده و این درحالی است که این آمار در قم ۷۸ درصد است.

او، وجود شوراهای حل اختلاف را عامل موثر در کاهش پرونده های ورودی به دادگاه ها دانست و گفت: در سال جاری ۱۵ درصد احکام صادر شده شوراهای حل اختلاف قم مورد تجدید نظرخواهی قرار گرفته‌اند که رای ۱۰ درصد این پرونده‌ها نقض شده‌است.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به روند بررسی لایحه دائمی شدن شوراهای حل اختلاف در کشور گفت: پس از چندین بار اصلاح و بررسی های مختلف، این لایحه هفته گذشته به هیات دولت ارسال شد که هم اکنون این لایحه در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است.

او توجه جدی برای تعیین تکلیف نیروهای باسابقه شوراهای حل اختلاف را از جمله ویژگی های این لایحه دانست و گفت: بر اساس این لایحه نیروهای باسابقه شوراهای حل اختلاف کشور به طور قطعی استخدام دستگاه قضایی می‌شوند.

مظفری با بیان اینکه بر اساس این لایحه شورای حل اختلاف به عنوان سازمان مستقل زیر مجموعه قوه قضاییه قرار می گیرد، افزود: ۳۵ هزار تن در سطح شوراهای حل اختلاف در کشور مشغول فعالیت هستند که ۱۳ هزار تن از این افراد واجد استخدام هستند و با تصویب این لایحه استخدام می شوند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری