معاون ارتش غرب کشور: فتح میمک با رشادت عشایر ایلام به فتح الفتوح تبدیل شد


معاون ارتش غرب کشور: فتح میمک با رشادت عشایر ایلام به فتح الفتوح تبدیل شد

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی قرارگاه منطقه ای ارتش غرب کشور گفت: عملیات فتح میمک یکی از ماندگارترین حماسه هایی است که با غیرت و استقامت مردم غیور ایل خزل، عشایر ایلام و ارتش جمهوری اسلامی به یک فتح الفتوح تبدیل شد.

سردار سرتیپ کیومرث جعفری روز شنبه در جلسه هماهنگی سالروز حماسه فتح میمک در سالن اجتماعات فرمانداری چرداول افزود: عملیات ضربت ذوالفقار که به نام فتح میمک نام گرفته است یادآور رشادت ها و غیوری های مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس است و در این فتح بزرگ مردم و عشایر ایلام نشان دادند که در دفاع از خاک و سرزمین خود حاضرند از همه وجود خود بگذرند و یک وجب از خاک سرزمین را به دشمنان واگذار نکنند.

وی یادآور شد: عملیات فتح میمک با نام و آوازه ایلامیان عجین شده و بیانگر جایگاه و ارزش مردم این استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی است و دراین عملیات بسیاری از ارزش های والای انسانی همچون ایثار، رشادت، وطن دوستی، شهادت، از خودگذشتگی و وحدت و همدلی نمایان شد.

سردار جعفری ادامه داد: شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری ارتش عراق، خودباوری نیروهای نظامی و مردمی به قدرت و توانمندی خود و فتح باب شدن برای پیروزی های دیگر در دوران جنگ تحمیلی از ویژگی های بارز این عملیات ماندگار است که باعث بهت و حیرت جهانیان و فرماندهان نظامی شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای ارتش غرب کشور خاطر نشان کرد: مردم ایران همواره دوشادوش مسوولان و نیروهای نظامی، انتظامی و ارتش در برابر تهاجم دشمنان ایستاده اند و یک دلی و همدلی مردم در دوران دفاع مقدس و بویژه فتح میمک سدی محکم در برابر دست درازی آنان بوده است.

فرماندار شهرستان چرداول نیز در این جلسه گفت: عشایر کوچ رو و ایلات منطقه به خصوص ایل بزرگ خزل از روزگاران قدیم صفت مرزداری را به یدک کشیده اند و مایه مباهات آن هاست که تجاوز ارتش عراق به مرزهای کشور که بخش وسیعی از مراتع قشلاق و راهبردی منطقه را در برگرفته بود با همت و همدلی و گرفتن سلاح بر دوش، متجاوزان را از خاک پاک خود بیرون کرده و میمک را از کوه و مرتع به نماد و اسطوره ای بی بدیل تبدیل کردند.

الیاس فتاحی در ادامه از پیشنهاد فرمانداری چرداول جهت نامگذاری یکی از موشک های ساخت کشور به نام میمک خبر داد و افزود: نام میمک جاودانه خواهد ماند و رشادت ها و ایثار گری های مردم سیروان و چرداول بر بلندای قامت قله میمک همچنان می درخشد و خواهد درخشید.

وی یادآور شد: فتح میمک نماد وطن دوستی و تعصب عشایر در دوران دفاع مقدس است و سالروز این عملیات بزرگ باید در تقویم ملی بنام عشایر ثبت شود.

فرماندار شهرستان سیروان نیز در این جلسه افزود: فتح میمک اولین پیروزی ایران در جنگ در برابر عراق است و به همین خاطر از اهمیت و ویژگی بالایی برخوردار است و اثر روانی این فتح ارزشمندتر از سایر جنبه های دیگر آن است.

جواد رحیمی مقدم اظهار داشت: یادواره فتح میمک باید در سطح ملی برگزار شود و این عملیات بزرگ و دستاوردهای بزرگ آن نباید مظلوم و مغفول بماند و این فتح که از آن به فتح الفتوح نام برده می شود از طرق مختلف برای نسل های حاضر و آیندگان تبیین و ترسیم شود تا همگان بدانند که استقلال و عزت و آزادی وطن مدیون از خودگذشتگی و جانفشانی چه مردان بزرگی است.

فرماندار سیروان با ذکر این نکته که خود از فرزندان و خانواده بزرگ شهید است، تاکید کرد: وجهه زیبای فتح میمک این است که نیروهای مردمی و ارتش در کنار هم بودند و از وطن و در برابر تهاجم دشمن دفاع کردند و اینک نیز همین مردم و نیروهای ارتش و سایر نیروهای نظامی و انتظامی برای گرامیداشت آن در کنار هم خواهند بود.

تبلیغات محیطی، سوق دادن راهیان نور به منطقه میمک، مطرح کردن این فتح بزرگ در سطح کشور و رسانه ها و پوشش مراسم گرامیداشت فتح میمک از مهمترین تصمیمات این جلسه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!