ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛ ت مثل ترابی و تبریزی


ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛ ت مثل ترابی و تبریزی

در هفته‌ای که گل‌ها زیباتر از پاس گل‌ها بود، علی آل کثیر با یک پاس زیبا زمینه‌ساز گل اول و حساس تیمش شد.

در هفته‌ای که گل‌ها زیباتر از پاس گل‌ها بود، علی آل کثیر با یک پاس زیبا زمینه‌ساز گل اول و حساس تیمش شد.

به گزارش وب‌سایت نود، اولین هفته از نیم‌فصل دوم برگزار شد و بعضی از تیم‌ها توانستند برد و باخت‌هایشان در هفته اول نیم‌فصل اول را تکرار کنند. استقلال باز هم مقابل ماشین‌سازی باخت و پرسپولیس باز هم با گل ترابی پارس جنوبی را برد. سایپا هم مثل اولین هفته لیگ سه گل به حریفش زد تا شاید این بار شروع خوبش ادامه دار باشد. ترین‌های هفته شانزدهم از تیم‌های مختلف و متنوع بودند.

تیم هفته: سایپا
سایپای گل‌نزن چند هفته اخیر گویا به یکباره متحول شد و توانست مقابل ذوب آهن برنده شود آن هم با سه گل. شاگردان ابراهیم صادقی در یک بازی بسیار خوب در حمله و دفاع هم مقابل حملات زیاد ذوبی‌‌ها ایستادند و هم سه گل به ثمررساندند تا شایسته‌ترین تیم برای انتخاب به عنوان تیم هفته باشند. خط دفاعی این تیم بیش از 30 عملکرد دفاعی را به نام خود ثبت کرد تا مشخص شود آنها در دفاع بسیار با نظم و متمرکز ظاهر شدند. همچنین با زدن سیزده شوت و سه گل تحول خط حمله‌شان را به رخ کشیدند.

مربی هفته: رسول خطیبی (ماشین‌سازی)
ماشین‌‌سازی در نیم‌فصل اول موفق شده بود استقلال را شکست دهد. بازی این هفته آنها اما هیچ شباهتی به بازی رفت نداشت. تیمی که با 12 هفته نباختن و با آمار فوق‌العاده هجومی مقابل شاگردان خطیبی قرار می‌گرفت هم هیچ شباهتی به تیم بی‌آزار اوایل نیم‌فصل اول نداشت. خطیبی اما در این شرایط هم موفق شد با یک کامبک غافلگیرکننده استقلال را شکست دهد تا بهترین مربی هفته شانزدهم لقب بگیرد.

بازیکن هفته: استنلی کی‌روش (سپاهان)
کی‌روش سه گل زیبا به شاهین زد تا عقب‌افتادگی‌اش در جدول گلزنان را جبران کند و خود را به رده سوم برساند. هر چند یکی از گل‌هایش، مشکوک به گل خودی بوده است. اگرچه بیش از کی‌روش، محمدرضا حسینی را می‌توان در این برد پرگل موثر دانست. بازیکنی که باعث اخراج شاهین و ده‌نفره شدن این تیم شد و دو پاس زیبا هم برای محبی و کی‌روش ارسال کرد. او همچنین روی یک گل دیگر سپاهان هم تاثیرگذار بود و دو شوت به سمت دروازه حریف انجام داد تا مرد همه‌کاره زمین در این بازی باشد.

جنجال هفته: شهرخودرو - پیکان
دیداری که می‌توانست با کمترین حاشیه به پایان برسد ده دقیقه جنجالی را پشت سر گذاشت. خورشیدی در نیمه دوم 10 ثانیه بعد از پایان زمان تلف‌شده اجازه داد تا ضربه کرنر ارسال شود. کرنری که به گل تیم پدیده هم تبدیل شد تا به اعتراضات شدید حسین فرکی و اخراج منجر شود. بعد از این جنجال‌ها چند دقیقه دیگر بازی ادامه پیدا کرد و خورشیدی یک کارت زرد به بازیکن پیکان و یک کارت قرمز هم به شهریار مغانلو نشان داد تا جنجالی‌ترین بازی هفته را به پایان برساند. پیکانی که در این بازی بازنده شد برای بازی بعدی بهترین گلزن و سرمربی‌اش را هم در اختیار ندارد.

گل هفته: محمد کریمی (سپاهان)
شاهین تیمی نیست که کم گل‌خورده باشد و 5 گل زدن به آنها شاید اتفاق خاصی نباشد. اما گل پنجم سپاهانی‌ها به این تیم یک گل ویژه بود. گلی که نام تیم مقابل از زیبایی و جذابیت آن کم نمی‌کند. محمد کریمی هافبک جوان سپاهانی‌ها از دایره میانه میدان یک چیپ به سمت دروازه زد که وارد دروازه شد تا یکی از زیباترین گل‌های هفته ثبت شود. بازیکنی که فصل گذشته توانایی‌هایش را در پاس گل نشان داده بود این هفته با یک گل به یادماندنی خبرساز شد.

پاس گل هفته: علی آل کثیر (ماشین‌سازی)
در هفته‌ای که گل‌ها زیباتر از پاس گل‌ها بود علی آل کثیر با یک پاس زیبا زمینه‌ساز گل اول و حساس تیمش شد. پاس به بیرون زیبای علی آل‌کثیر را محمد قادری با حضور به موقع و شوت سرضرب تبدیل به گل مساوی ماشین‌سازان کرد. این گل شاگردان خطیبی را در حالی که استقلالی‌ها تیم هجومی میدان بودند به بازی برگرداند تا بتوانند در نهایت با اشتباه چشمی و پنالتی او برنده میدان شوند.

چهره ویژه: مهدی ترابی (پرسپولیس)
او طبق روال چند هفته گذشته ستاره تیمش بود. در طول بازی 2 پاس کلیدی داد و دو موقعیت برای پرسپولیس ایجاد کرد. با 8 نبرد برنده جنگنده‌ترین بازیکن تیمش بود و 3 خطا را هم متحمل شد. در نهایت هم با یک گل دیرهنگام سه امتیاز بسیار حساس و شیرین را به حساب تیمش واریز کرد تا همچنان بار موفقیت پرسپولیس را به تنهایی بر دوش بکشد.

موقعیت از دست‌رفته: مرتضی تبریزی (استقلال)
استقلال می‌توانست دو امتیاز حساس بازی مقابل ماشین‌سازی را از دست ندهد اگر مرتضی تبریزی کمی موقعیت‌شناس بود. مهاجم استقلال یک موقعیت بسیار خوب را در دقایق پایانی از دست داد تا آه از نهاد هواداران استقلال بلند شود. قطعا استقلالی‌ها تا پایان فصل این موقعیت از دست رفته را فراموش نخواهند کرد و حسرت آن را خواهند خورد. تبریزی فرصت‌های اثبات خودش و محبوبیت میان هواداران و احتمال بازگشت به ترکیب را یکی پس از دیگری در بازی‌های مختلف از دست می‌دهد.

واکنش هفته: وحید شیخ‌ویسی (پیکان)
دروازه‌بان پیکان یک دقیقه قبل از این که گل بخورد با یک سیو زیبا دروازه‌اش را نجات داد. شوت سرکش سعید صادقی که بعد برخورد به مدافعان تغییر مسیر داده بود را شیخ‌ویسی به خوبی مهار کرد و توانست دروازه‌اش را نجات دهد. اما او ثانیه‌هایی بعد روی یک کرنر و اشتباه مدافعانش دروازه خود را باز شده دید تا سیو زیبایش بدون نتیجه بماند.

ناکام هفته: ذوب‌آهن
بی‌دقتی بازیکنان ذوب‌آهن به رفتن منصوریان منجر شد و آنها همچنان قرار است با بی‌دقتی خود قربانی بگیرند. ذوب‌‌آهن هر هفته رکورد خوبی در تعداد شوت به سمت دروازه حریفان به ثبت می‌رساند و هر هفته هم نسبت به گل‌کردن این شوت‌ها از هفته قبل ناکام‌تر است. اسماعیلی‌فر و مطهری مقابل سایپا 10 شوت به سمت دروازه حریف زدند و با این آمار یک گل به نام اسماعیلی‌فر و یک پاس گل به نام مطهری ثبت شد اما مانند بازی‌های قبل خبری از برد و سه امتیاز نبود.

30388

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 378 قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن