شرکت های خصوصی در حوزه اکتشاف، حلقه مفقوده صنعت نفت ایران


شرکت های خصوصی در حوزه اکتشاف، حلقه مفقوده صنعت نفت ایران

رئیس هیئت مدیره شرکت اکتشاف و تولید تأسیسات دریایی ایران بوجود آمدن شرکت های خصوصی در حوزه اکتشاف را یکی از حلقه های مفقوده صنعت نفت دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمدحسین دانا رئیس هیئت مدیره شرکت اکتشاف و تولید تأسیسات دریایی ایران بوجود آمدن شرکت های خصوصی در حوزه اکتشاف را یکی از حلقه های مفقوده صنعت نفت دانست که با مجوزهای اخیر وزارت نفت توانسته اند به کمک این بخش مهم اقتصادی بیایند.

دانا افزود: در حال حاضر این شرکت در زمینه اکتشاف در خشکی و دریا، ساخت و ساز تاسیسات مورد نیاز بهره برداری از چاه ها نفتی و همچنین در امر تولید و بهره برداری و حتی فروش نفت با دولت همکاری می کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت اکتشاف و تولید تأسیسات دریایی ایران یکی از عمده ترین نیازهای این شرکت ها به ویژه برای تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت را تامین منابع مالی دانست و گفت: مردم باید برای سرمایه گذاری در این عرصه تشویق شوند و با انگیزه وارد شوند.

دانا تصریح کرد در این زمینه باید قوانین مزاحم از سر راه برداشته شوند و به ویژه در جایی که بخش خصوصی می تواند فعالیت کند، بخش دولتی وارد نشود.

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با اشاره به جایگاه نخست ایران در داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز، اظهار داشت: برای اینکه ما بتوانیم از این موهبت خدادادی بهره ببریم لازم است که توانایی استفاده از مشتقات نفتی و میعانات گازی را داشته باشیم که این امر بر عهده صنعت پتروشیمی است.

ربیعی افزود: صنعت پتروشیمی در کشور ما از سال ها پیش ایجاد شده بود، اما ظرفیت تولید آن تا پیش از انقلاب حدود دو و نیم میلیون تن در سال بود که در حال حاضر این عدد به بیش از 30 میلیون تن رسیده است.

وی اظهار داشت: این صنعت قادر است از نفت خام، گاز و میعانات همراه آنها محصولاتی تولید کند که مورد نیاز جامعه است و در حال حاضر ارزش محصولاتی که تولید می شود نزدیک به 20 میلیارد دلار است.

ربیعی درباره مشکلات صنعت پتروشیمی نیز گفت: عمده ترین مشکل ما، مالیات و اموری از این قبیل نیست بلکه مشکل بزرگ اینجاست که متاسفانه تولید کار مقدس و محترمی نیست.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید به نقطه ای برسیم که همه به تولید کننده احترام بگذارند و در آنصورت، نیاز به بخشنامه و قوانین اضافی نیست بلکه خود تولیدکنندگان کار را پیش می برند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403