تبدیل شگفت‌انگیز میتسوبیشی اکلیپس به لامبورگینی گالاردو


تبدیل شگفت‌انگیز میتسوبیشی اکلیپس به لامبورگینی گالاردو

احتمالاً تاکنون خودروهای رپلیکای زیادی را دیده‌اید. رپلیکا (Replica) به خودروهای عمدتاً ارزان‌قیمتی گفته می‌شود که برای آن‌ها بدنه‌ای مشابه سوپراسپرت‌ها و خودروهای گران‌قیمت ساخته می‌شود. بسیاری از طرفداران سوپراسپرت‌هایی مثل لامبورگینی از رپلیکاها متنفر هستند اما خودرویی که در این مطلب مشاهده می‌کنید پروژه‌ای کاملاً باورنکردنی و قابل‌احترام...

احتمالاً تاکنون خودروهای رپلیکای زیادی را دیده‌اید. رپلیکا (Replica) به خودروهای عمدتاً ارزان‌قیمتی گفته می‌شود که برای آن‌ها بدنه‌ای مشابه سوپراسپرت‌ها و خودروهای گران‌قیمت ساخته می‌شود. بسیاری از طرفداران سوپراسپرت‌هایی مثل لامبورگینی از رپلیکاها متنفر هستند اما خودرویی که در این مطلب مشاهده می‌کنید پروژه‌ای کاملاً باورنکردنی و قابل‌احترام است.

تبدیل شگفت‌انگیز میتسوبیشی اکلیپس به لامبورگینی گالاردو

این یک کیت کار نیست که در طول یک آخر هفته با پانل‌های بدنهٔ بدون جزئیات و نشان‌های برچسبی ساخته شده باشد. این ماشین در ابتدا یک میتسوبیشی اکلیپس اسپایدر نسل سوم بوده است اما حالا در ظاهر آن هیچ‌چیزی نمی‌توان پیدا کرد که بیننده را به یاد اکلیپس بیندازد. البته مسلماً داخل خودرو با چهار صندلی نشان می‌دهد که این یک گالاردوی واقعی نیست درحالی‌که در کنسول مرکزی آن نیز هنوز هم قسمت‌های از اکلیپس و همین‌طور دسته‌دندهٔ گیربکس اتوماتیک دیده می‌شود ولی وقتی می‌فهمید این خودرو کاملاً لخت شده، اندازه‌گیری شده، قطعات سفارشی برای آن ساخته شده و مجدداً مونتاژ شده است، از این موارد چشم‌پوشی خواهید کرد.

تبدیل شگفت‌انگیز میتسوبیشی اکلیپس به لامبورگینی گالاردو

همه‌چیز با مدل‌های سه‌بعدی CAD از خودروهای مختلف آغاز شد که روی بدنهٔ گالاردو تطبیق داده شدند تا مشخص شود که کدام خودرو برای تبدیل به لامبورگینی بهترین گزینه است. پس از انتخاب اکلیپس نسل سوم، یک بدنهٔ کامل گالاردو با فایبرگلاس ساخته شد. سپس بدنهٔ اکلیپس بُرش داده شد و این بدنهٔ جدید روی آن جای گرفت. درهای این بدنه که به‌تنهایی یک اثر هنری خیره‌کننده هستند، کاملاً کاربردی بوده و از موتورهای برقی پنجره‌های اکلیپس در آن استفاده شده است اما با نگاه به محصول نهایی هرگز نمی‌توان تشخیص داده که ذره‌ای از اکلیپس در این قسمت وجود دارد.

تبدیل شگفت‌انگیز میتسوبیشی اکلیپس به لامبورگینی گالاردو

با همهٔ این‌ها، در زیر پوست این گالاردوی رپلیکا هنوز سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو قرار دارد و در آن از همان پیشرانهٔ 3 لیتری V6 کارخانه‌ای اکلیپس استفاده شده است. همچنین برخلاف گالاردو، این پیشرانه در جلوی خودرو قرار دارد. البته روی قوای محرکه و ترمزهای اکلیپس تعمیرات قابل‌توجهی صورت گرفته است؛ بنابراین این ماشین به‌اندازهٔ یک لامبورگینی سریع نیست اما هزینهٔ ساخت آن‌هم بسیار کمتر از قیمت یک لامبورگینی درآمده زیرا مجموع هزینهٔ کل این پروژه که شامل قیمت خرید خود اکلیپس هم می‌شود، تنها 16 هزار دلار بوده است.

تبدیل شگفت‌انگیز میتسوبیشی اکلیپس به لامبورگینی گالاردو

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی