یکهزارو 122 میلیارد ریال در حوزه زیر ساخت های جاده ای گچساران هزینه شد


یکهزارو 122 میلیارد ریال در حوزه زیر ساخت های جاده ای گچساران هزینه شد

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: دولت تدبیر و امید ظرف سه سال گذشته بیش از یکهزارو 122میلیارد ریال در حوزه زیرساخت های جاده ای این شهرستان هزینه کرده است.

علی خوان پایه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یکهزارو ۴۱۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال در چند سال گذشته به توسعه زیر ساخت های جاده ای گچساران اختصاص یافت.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای بیش از ۱۶ طرح در حوزه راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است که برای تکمیل این طرح ها هم اکنون یکهزارو ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

فرماندار گچساران میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را ۱۵ تا ۹۹ درصد اعلام کرد.

خوان پایه تصریح کرد: طرح بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه، امامزاده جعفر- گچساران وباباکلان بطول ۹ و هفت دهم کیلومتر با اعتباری بیش از ۲۹۰ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال و پیشرفت ۷۲ درصد هم اکنون در دست اجراست.

وی ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح یک میلیون و ۳۵۸ هزارو ۷۲۰ متر مکعب خاکبرداری ، ۱۹۸ هزارو ۵۰۸ کیلومتر خاکریزی، هفت هزارو ۱۸۵ متر مکعب بتن ریزی، یه کیلومتر قیرپاشی انجام شده که برای تکمیل این طرح بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خوان پایه گفت: بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه، امامزاده جعفر- گچسارا و باباکلان بطوب ۶.۲ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۲۸ میلیاردو ۸۸۴ میلیون ریال و پیشرفت ۷۵ درصد در دست اجراست.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح بیش از ۳۱۰ میلیار رایال اعتبار نیاز است گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۵ آغاز شده و تاکنون یک میلیون و ۸۵۳ هزارو ۳۰۰ کیلومتر خاکبرداری،۱۳۶ هزارو ۵۳۷ کیلومتر خاکریزی، ۲ هزارو ۸۹۲ متر مکعببتن ریزی و ۹ جاده انحرافی انجام شده است.

خوان پایه اظهار داشت: عملیات اجرایی راه چهاربیشه، امامزاده جعفر- باباکلان، چرام و آبریگون در سال ۹۵ با اعتباری بیش از ۱۸۶ میلیون و ۴۷۷ آغاز شده و هم اکنون ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: طول این مسیر ۴.۵ (چهارو پنج دهم ) کیلومتر بوده که تاکنون یک میلیون و ۱۰۲ هزارو ۲۱۰ کیلومتر خاکبرداری، ۸۸ هزارو ۱۱۰ کیلومتر خاکریزی ، سه هزارو ۹۳۵ متر مکعب بتن ریزی و پنج کیلومتر آسفالت انجام شده است.

خوان پایه ادامه داد: برای تکمیل این طرح بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ابراز کرد: بهسازی و آسفالت جاده قبرستان دوگنبدان بطول ۴.۵(چهار و پنج دهم کیلومتر) با اعتبار ۳۳ میلیاردو ۳۶۳ میلیون ریال و پیشرفت ۶۲ درصد هم اکنون در دست اجراست.

خوان پایه گفت: بهسازی و تعریض قطعه اول محور گچساران – بی بی حکیمه و گناوه بطول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۲۰۶ میلیاردو ۱۷۰ میلیون ریال پیشرفت ۶۵ درصد، بهسازی و تعریض محور گچساران- بی بی حکیمه گناوه قطعه سوم بطول ۱۲ کیلومتر اعتبار ۱۹۹ میلیاردو ۷۱۸ میلیون ریال و پیشرفت ۶۷ درصد، بهسازی و تعریض محور گچساران- بی بی حکیمه و گناوه قطعه چهارم بطول ۵.۶ کیلومتر با اعتبار ۲۰۲ میلیاردو ۳۹۷ میلیون ریال و پیشرفت ۶۵ درصد در دست اجراست.

خوان پایه تصریح کرد: ساخت کنار گذر دوگنبدان بطول ۶.۵ کیلومتر با پیشرفت ۸۲ درصد، راه روستایی نیمدور- اسپر و موک با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال و پیشرفت ۷۰ درصد، بهسازی راه روستایی سراب ننیز، پاکوه، پشه کان، آب توت، انجیر سیاه، آب گندی بی بی کریمه دی لبطول ۱۳ کیلومتر و با پیشرفت ۱۵ درصد در دست اجراست.

وی گفت: مجتمع هنری پردیس دوگنبدان با ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت ۶۵ درصد، کتابخانه رادک با چهار میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار و پیشرفت ۸۵ درصد، پل ارتباطی محله سادات به لبنان با اعتبار ۷۱۴ میلیارد ریال و مدرسه ابتدایی رادک با ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و پیشرفت ۳۶ درصد از دیگر طرح های در دست اجرا در حوزه راه و شهرسازی است.

شهرستان گچساران۱۲۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۰کیلومتر راه فرعی درجه یک، ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۷ کیلومتر بزرگراه دارد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط