«آدمیرال ناخیموف» خطرناکترین رزم‌ناو روسیه سال آینده آزمایش می‌شود


«آدمیرال ناخیموف» خطرناکترین رزم‌ناو روسیه سال آینده آزمایش می‌شود

کارخانه کشتی‌سازی متعلق به نیروی دریایی ارتش روسیه از آزمایش خطرناک‌ترین رزم‌ناو این کشور در سال آینده میلادی خبر داد.

«آدمیرال ناخیموف» خطرناکترین رزم‌ناو روسیه سال آینده آزمایش می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یک کارخانه کشتی‌سازی متعلق به نیروی دریایی ارتش روسیه در نظر دارد رزم‌ناو آدمیرال ناخیموف (Admiral Nakhimov) را سال آینده میلادی آزمایش کند.

سرگئی ورونکو، معاون اول کارخانه کشتی سازی «سواش» به خبرنگاران گفت: رزمناو ناخیموف در سال ۲۰۲۰ از کارخانه خارج و برای نخستین آزمایش آماده می‌شود.

رزمناو ناخیموف در کلاس کشتی‌های جنگی همانند «پتر کبیر» است که در حال حاضر، هدایت ناوگان نیروی دریایی روسیه در شمال این کشور را برعهده دارد.

ناخیموف مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد و پس از آزمایش در سال ۲۰۲۰ و تایید آن در سال ۲۰۲۲ به ناوگان نیروی دریایی روسیه می‌پیوندد.

در این میان، برخی کارشناسان معتقدند رزم‌ناو هسته‌ای ناخیموف به لطف سلاح‌های مدرن، رادار‌های پیشرفته و تعبیه تجهیزات جدید جنگ الکترونیکی به یکی از خطرناکترین کشتی‌های جنگی روسیه تبدیل خواهد شد.

گفته می‌شود این رز‌م‌ناو مجهز به ۸۰ پرتابگر پیشرفته از جمله کالیبر، اونیکس و ترکان است. همچنین تعداد موشک‌های آماده پرتاب ناخیموف از ۲۵۰ فراتر می‌رود. سامانه دفاعی اس ۴۰۰ آن به جدیدترین موشک‌هایی مجهز است که قابلیت حمله به اهدافی در فاصله بیش از ۳۸۰ کیلومتر را دارد؛ موشک‌هایی که از قابلیت رهگیری و نابودی اهداف متحرک همچون موشک و هواپیمای جنگی نیز برخوردار هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...