پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در اصفهان


پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در اصفهان

صد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه 1 دی) در حالی برگزار شد که آلودگی این روزهای هوای شهر اصفهان که باعث تعطیلی مدارس برای دومین روز متوالی شده، محور اصلی نطق ها و تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان بود.

پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل، انتقاد از نبود آمادگی لازم و ناهماهنگی مدیران برای مواجهه با شرایط آلودگی هوا و اعلام تعطیلی مدارس، توقف اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا که در مدیریت گذشته استان دنبال می شد و گلایه از بی توجهی و عادی شدن معضل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان از دغدغه های اصلی شورایی ها در این جلسه بود.

مطالبه تعهدات دولت در مرکز همایش های بین المللی اصفهان

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های شب یلدا برای شهروندان و کارکنان شهرداری اصفهان، گفت: حدود ۶۰ برنامه در مناطق مختلف شهر از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری برگزار شد، همچنین برای دومین سال جشن یلدا برای پاکبابان شهرداری برگزار شد و امیدواریم به عنوان سنت حسنه در شهرداری بماند.

علیرضا نصر در ادامه با اشاره به اینکه در استان اصفهان هیئت های اجرایی وضعیت صلاحیت کاندیداها را مشخص کرده اند، اظهار کرد: امیدواریم این هیئت ها رسالت خود را انجام دهد و با برنامه ریزی خوب آنها نظارت در زمان برگزاری و حضور مردم، انتخابات خوبی رقم بخورد.

وی وحدت و همدلی را ضرورت امروز جامعه دانست و افزود: رقابت ها باید اخلاق مدارانه باشد و همه احزاب و گروه ها تلاش کنند زمینه حضور مردم در انتخابات را رقم بزنند.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۹ از سوی دولت به مجلس، گفت: نمایندگان بررسی بودجه را شروع کرده اند و انتظار می رود که به شهرهایی که در حوادث آبان خسارت دیده اند، توجه داشته باشند و مبالغی را برای جبران بخشی از خسارات وارده درنظر بگیرند.

وی همچنین بدهی هایی که دولت ها از قبل به شهرداری اصفهان داشت را یادآور شد و گفت: تنها در مرکز همایش های بین المللی اصفهان دولت ۱۰۰ میلیارد تعهد داشته که فقط ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و این مطالبه باید پرداخت شود.

نصر با اعلام اینکه تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در این مجموعه هزینه شده است، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته بخش باقی مانده ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد و این به جز بخش هایی است که قرار است توسط بخش خصوصی اجرا شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شرایط شهرداری به گونه ای نیست که این پروژه را به تنهایی اجرا کند، افزود: مرکز همایش های بین المللی اصفهان یک پروژه ملی است که به درخواست دولت اجرا شده و باید حمایت شود.

نصر در ادامه به آلودگی هوای شهر اصفهان و تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا امروز یک دغدغه جمعی است و امیدوارم ادارات، سازمان ها و نهادهایی که در این زمینه ماموریت دارند وظایف خود را انجام دهند تا شاهد جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی باشیم.

رئیس شورای شهر اصفهان با تاکید براینکه اگر ساز و کار طرح زوج و فرد از درب منازل هست مدیران شهری نباید در اجرای آن درنگ کنند، تصریح کرد: اگر با اجرای این طرح بتوان در کاهش آلاینده های زیست محیطی تاثیر گذاشت، باید به مردم اطلاع داد و طرح را اجرا کرد.

وی همچنین با بیان اینکه نقش اعضای شورای شهر در برنامه های شهر به عنوان نماینده مردم بر کسی پوشیده نیست، گفت: انتظار داریم در سفرهایی که وزرا، معاونان و مسئولان کشور به اصفهان دارند اطلاع رسانی به اعضای شورای شهر نیز صورت گیرد تا شاید حضور اعضای شورای شهر در این برنامه ها بتواند اتفاقات خوبی برای شهر رقم بزند.

نادیده گرفتن توافقات گذشته باعث بی اعتمادی مردم می شود

رضا امینی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در نطق این هفته خود، گفت: در برخورد با مردم در ملاقات های مردمی یا کمیته های نظارتی، می بینم که گاهی در گذشته توافقاتی شده که ممکن است اشکالاتی داشته یا قوام لازم را نداشته باشد و اگرچه در هاله ای از ابهام است و باید گذشتگان باشند تا بتوان قضاوت درستی داشت، اما به هر حال باید کارشناسی شود.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن این توافقات باعث بی اعتمادی و سردرگمی مردم می شود، افزود: وقتی حجم توافقات در یک نقطه شهر زیاد می شود به تبع اشکالات هم زیاد می شود، اما اینکه دیدگاه های مدیریتی امروز را بر توافقات گذشته اعمال کنیم باعث بی اعتمادی مردم می شود.

وی با بیان اینکه مردم تفاوتی بین مدیران قائل نیستند، تصریح کرد: امروز آستانه تحمل مردم کم شده و مردم با مشکلات متعدد معیشتی روبرو هستند. ما رویدادهای مهم سیاسی اجتماعی در آینده داریم که این برخوردها با مردم در آینده تبعاتی دارد.

در خشکسالی و ترسالی آماده مواجهه با بلایای طبیعی نیستیم

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه چه در خشکسالی و چه ترسالی آمادگی مواجهه با بلایای طبیعی را نداریم، گفت: نمونه آن هفته گذشته بود که شاخص آلودگی هوای اصفهان بیشتر از ۱۵۰ بود اما مدارس و ادارات تعطیل نشد. روز بعد که شاخص به کمتر از ۱۰۰ رسید، مدارس تعطیل شد.

وی با انتقاد از برخورد با این موضوعات مهم، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در مدیریت گذشته استان دنبال می شد، اما امروز این طرح که همه دستگاه ها در آن مشارکت داشتند رها شده است.

به گفته امینی، با افزایش روزهای تعطیلی در شهر برای مردم سوال پیش آمده چراکه با سوء مدیریت مواجه هستیم و در مواجهه با این شرایط دچار ناهماهنگی هستیم.

کمبود موزه برای ارائه آثار ارزشمند در سطح شهر

نصیر ملت، عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز در نطق خود، با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان در هفته گذشته، گفت: شهر اصفهان امروز با کمبود موزه برای ارائه آثار ارزشمند در سطح شهر مواجه است و پیگیری هنرمندان هم به نتیجه نرسیده، درحالی که نیاز است برای رشته های مختلف هنری موزه دایر شود.

وی با بیان اینکه از فضای صنایع و کارخانجات باقی مانده در سطح شهر می توان برای ایجاد موزه استفاده کرد، افزود: کارخانه ریسباف می تواند جوابگوی این بخش باشد. وزیر راه و شهرسازی از این پیشنهاد استقبال کرد و مدیریت شهری هم می تواند دراین زمینه ورود پیدا کند.

لزوم بازطراحی خطوط مترو در اصفهان

وی همچنین خواستار بازطراحی خطوط مترو شد و با اشاره به اینکه خطوط مترو مربوط به سال های گذشته است، گفت: با هزینه های سنگینی که برای اجرای مترو می شود نیاز به روش های تامین مالی هستیم که از جمله ایجاد مجتمع های ایستگاهی در محل ایستگاه های مترو می تواند باشد.

این عضو شورای شهر اصفهان یکی از گلوگاه های شهر را در جنوب شهر و بهارستان عنوان کرد که مشکلات ترافیکی زیادی دارد و تصریح کرد: باتوجه به اینکه شرایط اجرای رینگ چهارم در منطقه خوب نیست، باید راه های میانبری برای حل مشکل ترافیکی این منطقه داشته باشیم که از جمله با اتصال به برگزاره شهید میثمی و شهید همت، بخش عمده مشکلات بزرگراه شهید دستجردی و میدان دفاع مقدس را می توان برطرف کرد.

گفتنی است؛ بی توجهی به آلودگی هوا و منابع خاکی شهر، نگرانی از وضعیت واگذاری موزه علیقلی آقا، نبود گوش شنوا برای تهدیدات آلودگی هوا و عادت کردن به این شرایط از تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان در جلسه این هفته بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!