فروش 3 میلیارد ریالی صنایع دستی کرمان در شهر جهانی فرش


فروش 3 میلیارد ریالی صنایع دستی کرمان در شهر جهانی فرش

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از فروش 3 میلیارد ریالی صنایع دستی در اولین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در شهر تبریز خبر داد.

کاظم حسین زاده به حضور فعال هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در اولین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز که از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ در محل نمایشگاه بین المللی این شهر برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی چون حصیرجنوب کرمان، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی شهربابک، گلیم شیریکی پیچ سیرجان و پته کرمان، رفسنجان، زرند و جیرفت بیشترین فروش را داشتند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور ۸ غرفه با مساحت ۱۶۰ مترمربع به هنرمندان و صنعتگران استان کرمان اختصاص داده شد، افزود: هدف از شرکت در این نمایشگاه معرفی قابلیت های حوزه صنایع دستی این استان به ویژه شهر سیرجان( شهر جهانی گلیم) به مردم شهر تبریز (شهرجهانی فرش) بود که به خوبی انجام گرفت.

حسین زاده بیان کرد:پته دوزی، حصیربافی، تراش سنگ ها قیمتی و نیمه قیمتی، چهل تیکه دوزی، چاپ روی پارچه،گلیم بافی، پته دوزی و غیره از رشته های هنری بود که در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به برگزاری هرچه بیشتر نمایشگاههای ملی در استان های مختلف کشور تاکید کرد و گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها علاوه بر معرفی و بازاریابی محصولات صنایع دستی به تعامل بیشتر هنرمندان و صنعتگران کمک می کند.

حسین زاده به حضور سرمایه گذاران حوزه صنایع دستی در نمایشگاههای ملی اشاره و خاطرنشان کرد: باید در کنار برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی زمینه حضور سرمایه گذاران این حوزه نیز فراهم شود تا آنها از نزدیک با محصولات صنایع دستی هر استان آشنا شوند و بازار فروش این اقلام رونق بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس