یک استاد دانشگاه به جرم کفر گویی در پاکستان به اعدام محکوم شد


یک استاد دانشگاه به جرم کفر گویی در پاکستان به اعدام محکوم شد

بر اساس گزارش ها محکمه‌ای در پاکستان یک استاد سابق پوهنتون این کشور را به جرم “کفرگویی” به اعدام محکوم کرده است. جنید حفیظ، استاد پوهنتون پاکستان که تحصیلاتش را در امریکا به پایان رسانده و سال 2013 از سوی شاگردان خود به نوشتن یاد داشت‌های کفرآمیز در شبکۀ اجتماعی فیس بوک متهم شده بود. اما وکلای مدافع آقای حفیظ می‌گویند که او قربانی...

یک استاد دانشگاه به جرم کفر گویی در پاکستان به اعدام محکوم شد

بر اساس گزارش ها محکمه‌ای در پاکستان یک استاد سابق پوهنتون این کشور را به جرم “کفرگویی” به اعدام محکوم کرده است.

جنید حفیظ، استاد پوهنتون پاکستان که تحصیلاتش را در امریکا به پایان رسانده و سال ۲۰۱۳ از سوی شاگردان خود به نوشتن یاد داشت‌های کفرآمیز در شبکۀ اجتماعی فیس بوک متهم شده بود.

اما وکلای مدافع آقای حفیظ می‌گویند که او قربانی “توطئه” شاگردان وابسته به احزاب اسلام‌گرای تندرو شده است که با “نظریات لیبرال و سکولار” او سازگاری نداشتند.

اسد جمال، وکیل مدافع آقای حفیظ می گوید که حکم محکمه برای آنها قابل قبول نیست و آن را در محکمۀ استیناف پیگیری خواهند کرد.

یک کمیسیون آزادی ادیان در امریکا، اخیرا آقای حفیظ را در فهرست “قربانیان جهانی” خود قرار داد.

آقای جمال به خبرگزاری رویترز گفت: “وقتی قضیه در مورد کفرگویی باشد، هیچ محکمه‌ای در پاکستان به صورت عادلانه برگزار نمی‌شود.”

جنید حفیظ، سال‌ها پیش از ادامۀ آموزش در یک دانشگاه معتبر طبی پاکستان دست کشید و راهی دنیای ادبیات و هنر شد. او پس از آن برندۀ بورسیه تحصیلی فولبرایت شد و در امریکا، در رشتۀ ادبیات، عکاسی و تیاتر درس خواند.

جلسۀ محکمۀ آقای حفیظ در شهر ملتان پاکستان، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. پیش از این، نسبت به امنیت اعضای خانواده و وکیل مدافع او ابراز نگرانی شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...