بازدید استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب


صبح روز پنج شنبه ارسلان زارع استاندار گیلان با هیات همراه ، از بزرگترین و مدرنترین کارخانه حوله بافی در کشور بازدید بعمل آوردند . استاندار گیلان در حاشیه ی بازدید از شرکت پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع) با اشاره...

صبح روز پنج شنبه ارسلان زارع استاندار گیلان با هیات همراه ، از بزرگترین و مدرنترین کارخانه حوله بافی در کشور بازدید بعمل آوردند .

استاندار گیلان در حاشیه ی بازدید از شرکت پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع) با اشاره به این نکته که برای تحقق منویات رهبری و شعار سال ، با افزایش فعالیت‌ها ، باید رویکردی توسعه محور دنبال شود،اظهار داشت : هدف گذاری میان مدت برای تامین حداکثری در بازارهای داخلی امری مهم است . باید با تلاش مستمر ، ظرفیت اسمی تولید در شرکت ها محقق شود.

وی افزود : رعایت بهداشت، توجه به استانداردها و کیفیت تولیدات از دیگر مسائل مهمی است که رضایت عمومی را به دنبال دارد و باید به این سه اصل به صورت ویژه توجه کرد.

بازدید استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب

استاندار گیلان ادامه داد: کیفیت افزایی و بازاریابی صحیح می‌تواند امکان تسلط بر بازارهای مصرف را بیش از پیش به دنبال داشته باشد و باید این مولفه ها ، مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ی عالی دولت در گیلان در رابطه با محوطه ی شهر صنعتی رشت گفت : معابر نسبت به گذشته بهتر شده ، ولی هنوز وضعیت قابل قبولی ندارد . می توان با کمک واحدهای تولیدی وضعیت معابر شهر صنعتی را بصورت مطلوب ساماندهی کرد .

بازدید استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب

پس از سخنان دکتر زارع ، دکتر دلق پوش رییس سازمان صنایع و معادن گیلان خطاب به استاندار گفت : حضور شما از نظر روحی ، روانی ، مادی و ... تاثیر گذار است و باعث رفع مشکلات این واحد تولیدی می شود و از مهندس مادر شاهی مدیر عامل شرکت پیشروتاب خواست تا مشکلات واحد تحت مدیریت خود را بیان کند .

مهندس کاظم مادرشاهی مدیر عامل شرکت پیشروتاب پس از تشکر و قدردانی از استاندار و هیات همراه وی خاطرنشان ساخت : اهتمام حضرتعالی و حساس بودن شما به صنایع تولیدی ، مخصوصا صنایع نساجی که اشتغالزاترین صنعت جهان است مورد تقدیر است و من خوشحالم از این که از این دست مدیران و در راس آن حضرتعالی را در این استان داریم .

بازدید استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب

وی افزود : من خیلی بنا ندارم مشکلات این واحد را عنوان کنم ، همین که شما محبت فرموده و قدم بر روی چشمان ما گذاشته اید ، نیمی از مشکلات ما حل شد . انشاالله به برکت قدوم شما و هیات همراهتان که انصافا همکاری خوبی با این واحد تولیدی داشتند ، وضعیت این واحد روبه بهبودی می رود .

این کارآفرین جوان فهرست وار سه مورد از مشکلات واحد تولیدی تحت مدیریت خود را این چنین عنوان داشت : یکی از مسائلی که در ستاد تسهیل استان قابل پیگیری نبود و به صورت ملی باید پیگیری شود مسئله ی بانک ملت است . ما در اواخر دهه 80 واردات ماشین آلات این شرکت را با مشارکت بانک ملت انجام دادیم .

بازدید استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب

وی ادامه داد :در تبصره ی یک ماده ی 20 قانون رفع موانع تولید صراحتا قید شده که تسهیلات دریافتی به نرخ روز گشایش باید تسویه گردد . متاسفانه علی رغم پیگیری های مختلفی که از مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی و بانک ملت و عزیزان دیگر داشتیم، تا به امروز این مهم انجام نشده .

مدیر عامل شرکت پیشروتاب عنوان داشت : در سال 92 ورشکستگی شرکت توسط دادگستری سنگر اعلام شد ، ما در سال 93 تمام بدهی را پرداخت کردیم و تا به امروز یک ریال از منابع دولتی یا غیر دولتی استفاده نکردیم و دو بدهی بانکی را نیز هیئت مدیره جدید به صورت کامل پرداخت کرد . (بانک کارآفرین و قوامین،نزدیک 4 میلیارد تومان ) و 2 میلیارد تومان بدهی کارگری را نیز کلا پرداخت نمودیم . الحمدالله پرسنلی که هم اکنون در این واحد مشغول کار هستند ، با 20 درصد ظرفیت 100 نفر اشتغالزایی مستقیم داریم و در صورتی که ظرفیت تولید را به حداکثر برسانیم می توانیم تا 500 نفر اشتغال مستقیم و 2000 نفر غیر مستقیم داشته باشیم .

بازدید استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب

در ادامه مهندس مادرشاهی تشریح کرد : متاسفانه سازمان امور مالیاتی برای سالی که این کارخانه تحویل دادگاه بوده و در حالت ورشکستگی بوده ، بصورت غیر واقعی و علی الراس، 4 میلیارد تومان فروش در نظر می گیرد و بر اساس آن مالیات ارزش افزوده ای معادل یک میلیارد تومان برای این شرکت در نظر می گیرد . وقتی این رفتارهای ظالمانه را شرکای خارجی می بینند قطعا اعتماد نمی کنند و ورود پیدا نمی کنند .

وی تصریح کرد : یکی از معضلات صنعت ، دست اندازهایی مانند عدم صدور کارت بازرگانی به بهانه بدهی مالیاتی است . تولید کننده با کارت بازرگانی حتی یک ریال منفعت مالی آنی و تسهیلات هم نمی تواند داشته باشد بلکه کارت بازرگانی فقط وسیله ایست که بتوان با آن صادرات انجام داد و برای کشور ارز آوری کرد و به نوعی یک ابزار کار است که متاسفانه از همان نیز علی رغم مصوبات خوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دریغ می کنند . بصورت خاص این شرکت با پیگیری خوب استانداری و سازمان صمت استان، مصوبات کارگروه ملی و ستاد تسهیل استان را در خصوص صدور کارت بازرگانی دارد که متاسفانه سازمان امور مالیاتی گیلان پس از گذشت ۸ ماه ، تا کنون به مصوبات فوق که مبنای آن تصمیمات سران سه قوه بوده و لازم الاجراست ، هنوز این کار را انجام نداده و با این کارشکنی ها شرایطی را بوجود می آورند که تولید کننده از صادرات ، افزایش تولید ، ایجاد اشتغال و حتی حفظ وضعیت موجود کلا منصرف شده و در بحران ها غوطه ور گردد .

بازدید استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب

پس از سخنان مدیر عامل شرکت پیشروتاب ، استاندار گیلان در رابطه با مشکلات این شرکت با معاونین و مدیران همراه خود صحبت نمود و دستور پیگیری صادر فرمودند . و در مواردی گفتند که خودشان شخصا با تهران تماس می گیرند تا هر چه زودتر مشکلات این واحد تولیدی صنعتی منحصربفرد که از افتخارات صنعت استان است مرتفع گردد .

شایان ذکر است در این بازدید میدانی ، آرش فرزام صفت معاون اقتصادی استانداری گیلان ، اللهیار مصباحی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری گیلان ، یونس رنجکش مدیرکل دفتر حمایت و جذب سرمایه گذاری استانداری گیلان ، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت استان گیلان ، محمد آراسته معاون سازمان صمت استان گیلان، جواد انوری مدیرکل سازمان امورمالیاتی استان گیلان و تعدادی از دیگر مدیران عالی استان ، استاندار گیلان را همراهی کردند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در