تمبر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل رونمایی شد


تمبر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل رونمایی شد

تمبر اختصاصی انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه استان اردبیل ظهر امروز با حضور مسئولان استان و اعضای خانواده‌ اهداء کننده‌گان عضو رونمایی شد.

رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه استان اردبیل ظهر امروز یک دی ماه در مراسم رونمایی این تمبر با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۲۱ اهدای عضو با رضایت خانواده بیماران انجام شده است، اظهار کرد: این در حالی است که امسال موفق به دریافت رضایت از خانواده ۱۰ بیمار مرگ مغزی نشده‌ایم و در طول سال‌های اخیر ۱۴۱ اهدای عضو در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: اهدای عضو یک امر خداپسندانه و حرکتی است که تا ابد در یادها جاودانه خواهد بود و این کار نیک در نزد خداوند متعال اجر و قرب بسیاری دارد.

غریبانی اضافه کرد: زمان رضایت‌دهی خانواده برای اهدای عضو در استان بسیار بالا بود بطوریکه با تلاشهای انجام شده و با کمک و همیاری چهره‌های مردمی و با فرهنگ سازی رسانه‌ها، زمان رضایت‌گیری را تاحدودی کاهش داده ایم و انتظار می رود در مدت زمان اندک بتوانیم به حداقل‌ترین زمان برسانیم.

وی بیان کرد: این تمبر با کمک و همکاری اداره کل پست، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری استان اردبیل برای ترویج و معرفی فرهنگ اهدای عضو در سطح کشور و استان تهیه و رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رضایی‌بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دستگاهای مربوطه، استان اردبیل در حوزه شناسایی مرگ مغزی از لحاظ زمان و کیفیت شناسایی رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: زمان رضایت گیری در کشور و استان اردبیل بسیار بالا است بطوریکه انتظار می‌رود با همکاری و همدلی عمومی در جامعه این زمان به حداقل ممکن برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: از زمان تأیید مرگ مغزی بیمار، ساعات حساس بسیار مهمی سپری می‌شود که این دقایق برای بیماران نیازمند عضو، حیاتی است و می‌توان با فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم، زمان رضایت‌دهی خانواده بیماران را برای اهدای عضو به چند دقیقه رساند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم