بخش جدید درمانی روان پزشکی رازی در شهرری به بهره‌برداری رسید


بخش جدید درمانی روان پزشکی رازی در شهرری به بهره‌برداری رسید

شهرری - ایرنا - بخش جدید درمانی روان پزشکی رازی (موقوفه محمدعلی نظام مافی) وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرری به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این آیین گفت: این دانشگاه با هدف ارائه خدمات در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و روان جامعه تشکیل شد و امروزه این خدمات را به مراجعین ارائه می دهد.

امیرمسعود عرب افزود: بیمارستان رازی یکی از بزرگترین مراکز روان درمانی کشور با ظرفیت هزار و ۳۷۵ تخت درمانی در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران روانی است.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان بیش از یک هزار و ۱۰۰ تخت درمانی فعال بوده و دو بخش مشخص است، تصریح کرد: بیماران تحت درمان دارویی و همچنین مزمن نیازمند خدمات درمانی در این دو بخش خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کردکرد: امروز بخش ارزشمند موقوفه محمد علی نظام مافی با مساحت حدود شش هزار متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت که دارای اهمیت بسیاری در راستای درمان بیماران مورد نیاز است.

وی یادآور شد: با جامعه محور کردن خدمات توانبخشی بیش از گذشته به جامعه هدف خدمات رسانی ارائه می شود تا این افراد هم بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.

عرب اظهار داشت: راه اندازی موقوفه محمد علی نظام مافی مرکز آموزشی درمانی رواپزشکی رازی موجب ارائه خدمات به بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: از امروز برگ جدیدی در حوزه روان پزشکی و توانبخشی در بیمارستان رازی برای استفاده مراجعان مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر بیمارستان روان پزشکی رازی (امین آباد) نیز در این آیین گفت: این بیمارستان با مساحت بالغ بر یک صد هکتار فضا به بیماران نیازمند خدمات می‌دهد.

غلامرضا قاسمی ادامه داد: با توجه به قدمت یک صد ساله این بیمارستان، اکثر بخش‌ها دارای فرسودگی بوده که همین مساله سبب حمایت و حضور خیران برای بازسازی و نوسازی است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت خیران در توسعه ساخت و ساز و نوسازی بافت های فرسوده بسار اثرگذار است، یادآور شد: بخشی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت دارای ۱۵۰ تخت فعال برای ارائه خدمات روان پزشکی است.

مدیر بیمارستان روان پزشکی رازی (امین آباد) اظهار داشت: تجهیزات از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهیه و ارائه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب استان تهران نیز در این آیین گفت: این اداره با تخصیص اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در ساخت موقوفه محمد علی نظام مافی مرکز آموزشی درمانی رواپزشکی رازی (امین آباد) مشارکت داشته است.

سید نصرت الله رستمی با اشاره به اینکه بیشترین خدمات درمانی و بهداشتی از سوی موقوفات انجام می شود، افزود: بهترین امکانات و بیمارستان ها و همچنین مراکز درمانی از سوی افراد خیر و واقف اهدا شده و به این امر تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: تمامی نیات واقفین در حوزه درمان اجرایی می شود تا افراد نیازمند در جامعه بتوانند از این خدمات به نحو مطلوب و موثر بهره مند شوند.

مرکز روان پزشکی رازی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های روانی کشور در سال ۱۲۹۷ شمسی تاسیس و به پاس خدمات شایان دانشمند بزرگ محمد بن ذکریای رازی به نام مرکز روانپزشکی رازی نامیده شد.

این مرکز در شرق شهرری و دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو نزدیک بخش امین آباد در وسعتی حدود یکصد هکتار تاسیس شده است. در سال ۱۳۷۶ همزمان با پیشرفت‌های علمی - پژوهشی و درمانی - توانبخشی به (مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی) تغییر نام داده شد.

این مرکز بزرگترین مرکز درمانی - آموزشی در خاورمیانه است و از سال ۱۳۷۴ زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.

این مرکز با ظرفیت ۱۳۷۵ تخت مصوب به طور شبانه روزی خدمات روانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، روانشناسی، کار درمانی، مدد کاری (اعضای تیم درمان و توانبخشی) و خدمات کلینیکی و پارا کلینیکی چون دندان پزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، نوار قلب، الکتروآنسفالوگرافی، فیزیوتراپی، دارو درمانی و شوک به مددجویان ارائه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان