تیم واکنش سریع هلال احمر با بالگرد به محل زلزله سالند دزفول اعزام شد


تیم واکنش سریع هلال احمر با بالگرد به محل زلزله سالند دزفول اعزام شد

دزفول - ایرنا - معاون امدادو نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وقوع زلزله پنج ریشتری در سالند دزفول گفت: تیم واکنش سریع هلال احمر با یک بالگرد برای ارزیابی مناطق زلزله زده به سالند اعزام شده است.

به گزارش ایرنا علی پهلوان عصر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: پس از اطلاع از وقوع زلزله پنج ریشتری در دزفول چهار تیم‌ جمعیت هلال احمر برای ارزیابی منطقه به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

وی اظهارداشت: طبق بررسی‌ و ارزیابی‌ تیم‌های اعزامی به بخش سردشت دزفول، تاکنون گزارشی از تخریب و تلفات جانی و مالی دریافت نشده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه شهرستان دزفول به مدت ۱۲ ساعت منطقه عملیاتی اعلام شده است، افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دزفول آمادگی کامل برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از خسارت عمیق در محل وقوع زلزله مشاهده نشده است، گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان شوش نیز به حالت آماده‌باش درآمده است.

بخشدار سردشت دزفول نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون خسارت چندانی از این زمین لرزه‌های سالند دزفول که بزرگترین آنها پنج ریشتر بوده گزارش نشده است.

علی قربانی افزود: تاکنون به غیر از ترک‌خوردگی چند واحد مسکونی گزارشی از خسارت زلزله در بخش سردشت دزفول به ما نرسیده است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای هلال احمر در بخش سردشت دزفول اظهارداشت: به تمام دهیاران و شوراها دستور داده شده تا از مناطق مختلف سرکشی و موارد احتمالی را گزارش کنند.

سالند دزفول از ظهر امروز تاکنون چهار بار لرزیده که قدرت این زمین لرزه ها به ترتیب ۳.۴، پنج، ۳.۶ و سه ریشتر بوده است.

جمعیت سالند ۶ هزار و ۴۹۳ نفر است. نزدیکترین روستا به کانون زلزله ماهور سفلی و یک منطقه کوهستانی است.

زلزله پنج ریشتری سالند در شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش و گتوند نیز احساس شده است.

سالند در بخش سردشت و در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی دزفول واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا