پلمپ پمپ‌های بنزین کم‌فروش


پلمپ پمپ‌های بنزین کم‌فروش

پول نیوز - رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: بنزین تولیدی کشور از نظر شاخص‌های آلایندگی همچون گوگرد، بنزن و آروماتیک‌ها که بر روی آلودگی هوا اثر گذارند، هیچ مشکلی نداشته و استانداردهای لازم را دارد.

پلمپ پمپ‌های بنزین کم‌فروش
به گزارش پول نیوز، نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در نشست خبری با بیان اینکه در ماه‌های اخیر افزایش قیمت بنزین موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرد، اما نگرانی‌ دیگر از منظر استاندارد برای بنزین وجود داشته است، گفت: زمانی که بحث قیمت پیش می‌آید، متاسفانه هم روی کیفیت و هم کیمیت محصول اثرگذار خواهد بود. یک هجمه گسترده و فوری به بازار و جایگاه‌های بنزین ایجاد شد. ما سریعا به همه استان‌ها ابلاغ کردیم که تمام نازل‌ها مورد بررسی قرار گیرند تا کم فروشی صورت نگیرد.

وی درباره کیفیت بنزین اظهار کرد: آزمایش‌های استاندارد در همه شهرهای کشور و در دو فصل گرم و سرد سال انجام می‌شود و مطابق آزمایش‌ها، تاکنون کیفیت بنزین تولیدی هیچ مشکلی نداشته است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: همزمان با افزایش قیمت بنزین، بررسی نازل‌ها در جایگاه‌های سوخت در دستور کار قرار گرفت که در آبان ماه ۲۱۵ مورد از پنج هزار و ۱۰۰ مورد نازل، در آذر ماه ۱۶۳ مورد از چهار هزار و ۹۷۸ مورد نازل و در یک هفته گذشته ۳۵ مورد از یکهزار مورد بازرسی نازل ها کم فروشی داشته و از سوی کارشناسان این سازمان و وزارت نفت پلمپ شدند.

پیروزبخت افزود: استاندارد پیشین بنزین در کشور معادل استاندارد یورو ۲ بود که به استاندارد ملی معادل یورو ۴ تبدیل شد.

وی ضمن یادآوری اینکه بین استاندارد قدیمی و جدید اختلاف زیادی در کاهش آلاینده ها وجود داشت، گفت: به‌طور نمونه حد مجاز گوگرد در سوخت با استاندارد قدیمی ۳۰۰ پی پی ام و در استاندارد ملی یورو ۴ به ۵۰ پی پی ام کاهش یافت و بهبود ۶ برابری را تجربه کرد.

پیروزبخت در ادامه نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوا نیز گفت: خودروهای فرسوده از بنزین استاندارد استفاده می‌کنند و کامیون‌ها و خودروهای سنگین نیز از گازوئیل استفاده می‌کنند که البته ما گازوئیل را آزمایش نمی‌کنیم؛ زیرا در این مورد تکلیفی برای سازمان استاندارد تعیین نشده است. البته در برخی موارد که خودمان آزمایش کرده‌ایم نیز گازوئیل مصرفی مشکلی ندارد هر چند کامیون‌ها فرسوده و آلاینده هستند.

وی در مورد موتورخانه‌ها نیز گفت: موتورخانه‌های موجود در کشور نیز در فصول سرد باعث افزایش آلودگی هوا می‌شوند که بر این اساس، طی ۶ ماه اول امسال دو هزار و ۶۰۰ موتورخانه واحدهای تجاری و دولتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان از صدور ۸۰ مورد گواهی عدم انطباق با استانداردها برای محموله‌های وارداتی به کشور خبر داد و گفت: این گواهی‌ها شامل موارد مختلف از جمله مواد غذایی و قطعات خودرو است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط