حمل و نقل زیربنای توسعه اقتصادی است


حمل و نقل زیربنای توسعه اقتصادی است

خمین - ایرنا - رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: بخش حمل و نقل زیربنای توسعه در هر کشوری است و توجه به این بخش نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی دارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید«علی حسینی» شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز حمل و نقل در سالن اجتماعات خمین افزود: راه های مواصلاتی شریان‌های اصلی یک کشور هستند و اقتصاد دنیا بر حمل و نقل استوار است.
وی تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه سنگین در شرایط سخت کاری و آب و هوایی کالاهای اساسی مردم را تامین می کنند.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۱۷ هزار نفر در تصادفات کشته و ۳۰۰ هزار نفر نیز زخمی می شوند که هزاران نفر از این مصدومان معلول مطلق می شوند.
سرهنگ حسینی اظهار داشت: حوزه عمل پلیس در سوانح رانندگی مشخص است اما وظیفه مردم و رانندگان در کاهش تصادفات و تلفات جانی نیازمند کارشناسی است.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: در هر یک ساعت چهار فقره حادثه رانندگی جرحی، فوتی و خسارتی درون شهری در استان مرکزی رخ می دهد.
وی، بر فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای فرهنگ حمل و نقل در کشور تاکید کرد و گفت: می توان با فرهنگ سازی سطح آگاهی افراد را در این رابطه افزایش داد تا از بروز حوادث جاده ای جلوگیری شود.
امام جمعه خمین نیز در این آیین گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید در سطح کلان کشور و در شهرستان فراهم شود.
حجت الاسلام سید « علی حسینی پور» افزود: حمل و نقل در آرامش جامعه تاثیرگذار است و نبود آن می تواند یک کشور را فلج کند.
وی با بیان اهمیت حفظ حرمت شهروندان از سوی رانندگان گفت: خدمات رسانی در کنار حسن خلق به مردم در دین مبین اسلام نوعی عبادت محسوب می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این آیین گفت: زمینه راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در خمین فراهم است و به سرمایه گذاری در این حوزه نیاز دارد.
« علی زندی فر» افزود: بیمه تکمیلی، همسر و ۲ فرزند رانندگان را تحت پوشش قرار می دهد و پیش‌بینی می شود تا پایان سال تعداد فرزندان تحت پوشش رانندگان افزایش پیدا کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: قرار گرفتن شغل رانندگی در مشاغل سخت به پیگیری صنف رانندگان و تصویب مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.
در این آیین از ۱۰۰راننده درون شهری، برون شهری، مینی بوس، سرویس مدرسه و مرتبطان حمل و نقل عمومی خمین تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی