گزارش سازمان ملل درباره بحران انسانی در فلسطین


گزارش سازمان ملل درباره بحران انسانی در فلسطین

نماینده سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در فلسطین از بحران انسانی بیش از 2 میلیون فلسطینی و بیکاری در غزه خبر داد.

گزارش سازمان ملل درباره بحران انسانی در فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیمی مک‌گلدریک، نماینده سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در فلسطین در گزارشی اعلام کرد حدود نیمی از اهالی غزه بیکار هستند و بیش از ۲ میلیون فلسطینی با بحران انسانی مواجه هستند.

نماینده سازمان ملل گزارش داد: «آمار بیکاری در میان جوان‌ها از این هم بیشتر است و از هر ۱۰ جوان ساکن غزه، ۷ نفر بیکارند. ۴ هزار نفر از این جمعیت بیکار تحصیلات دانشگاهی دارند. بیش از ۲ میلیون فلسطینی با بحران انسانی مواجه هستند و برای کمک به نجات زندگی آن‌ها نیاز به کمک فوری ۳۴۸ میلیون دلاری است.»

بیشتر بخوانید: استقبال اتحادیه عرب از تصمیم دادگاه لاهه

آمریکا با تصمیم دادگاه لاهه درباره رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

مک گلدریک اعلام کرد: «ساکنان غزه ناامید هستند و بیشتر ساکنان این منطقه غذای کافی ندارند؛ بیش از ۶۰ درصد از کل خانوار‌ها با کمبود غذا مواجه‌اند. وضعیت بهداشتی در غزه در آستانه فروپاشی قرار دارد و کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و پزشک مشاهده می‌شود.»

جیمی مک‌گلدریک در این گزارش همچنین به برنامه جدید سازمان ملل به نام برنامه کمک‌های بشردوستانه ۲۰۲۰ با هدف کمک به ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان فلسطینی سرزمین‌های اشغالی به ویژه در غزه اشاره کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !