تقدیر از برترین های با سابقه ترین جایزه علمی کشور/30درصد فضاهای آموزش و پرورش توسط خیرین بنا شده است


تقدیر از برترین های با سابقه ترین جایزه علمی کشور/30درصد فضاهای آموزش و پرورش توسط خیرین بنا شده است

ارشدی با اشاره به اینکه جایزه فرهنگی البرز با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور است، گفت: درپنجاه و هفتمین دوره این جایزه از 57 برگزیده دانش آموزی تقدیر به عمل می آید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همایش ملی جایزه بنیاد البرز صبح امروز پنج شنبه ۲۸ آذرماه درهتل ارم برگزار شد.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون، حجت الاسلام «سیدسعیدرضاعاملی»، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، «علیرضا کمره ای»، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، «عبدالله جاسبی»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام «سید محمودعایی»، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات هم حضور داشتند و از ۵۷ دانش آموز با استعداد کشور تجلیل و جایزه بنیاد ملی البرز به آن‌ها اعطا شد.

«حیدر ارشدی» در این همایش با اشاره به تاریخچه تشکیل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به ترویج فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان بااستعداد ایرانی از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز اظهار کرد: این بنیاد تاکنون به بیش از سه هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار اعطا کرده است و به بیش از چهار هزار و 650 نفر جایزه حسن تحصیل اهدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان در همایش جایزه فرهنگی البرز، دانش‌آموزان پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه ۱۲ مقطع دوم در رشته‌های ریاضی فیزیکی، ‌تجربی، ادبیات علوم انسانی، ‌علوم معارف اسلامی، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند و دراین همایش از ۵۷ نفر از نفرات ممتاز که از سوی ادارات آموزش و پرورش معرفی شده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرزمدیرعامل بنیاد موقوفه البرز از این جایزه به عنوان با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور یاد کرد و گفت: این جایزه تنها جایزه علمی بر مبنای سنت حسنه وقف است و استقلال هویت و عدم وابستگی مادی به دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی از ویژگی های آن محسوب می شود.

بنابراین گزارش، در ادامه این همایش« علیرضا کمره ای» بر لزوم وقف در حوزه آموزش و پرورش وعلم آموزی تاکید کرد و گفت: کسانی که نگاه دور اندیشانه ای دارند، در آموزش و پرورش وقف می کنند، زیرا که زمینه ساز تعالی جامعه می شوند. از جمله چنین وقف های وقف بنیاد البرز است که از بدو تاسیس تاکنون اقدامات قابل توجهی در حوزه علم آموزی انجام داده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 30 درصد فضاهای آموزش وپرورش توسط خیرین بنا شده است، تصریح کرد: باید در حوزه علمی و در قالب جایزه به دانش آموزان نیز وقف ها را گسترش دهیم تا آنها در مسیر رشد حرکت کنند.

کمره ای با اشاره به جایزه فرهنگی البرز تصریح کرد: این جایزه درابعاد و در شاخص های مختلف با همکاری آموزش و پرورش مورد ارزیابی و برترین های آن معرفی می شوند.

بنابراین گزارش، در ادامه این همایش از 57 دانش آموز برتردر مقطع متوسطه ۲۸ نفر و در مقطع متوسطه دوم ۲۹ نفر مورد تجلیل قرار گرفتند که منتخبان از ۲۸ استان کشور بودند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز