آشنایی کودکان با مهاجرت، پناهندگی، فقر و تروریسم


آشنایی کودکان با مهاجرت، پناهندگی، فقر و تروریسم

لوییس اسپیلزبری در مجموعه چهار جلدی «کودکان در دنیای ما» مفاهیمی درباره مهاجرت، پناهندگی، بی‌سرپناهی، فقر، جنگ و تروریسم را برای کودکان مطرح می‌کند.

آشنایی کودکان با مهاجرت، پناهندگی، فقر و تروریسم آشنایی کودکان با مهاجرت، پناهندگی، فقر و تروریسم
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اطرافمان پر از مهاجران، پناهندگان، بی‌سرپناهان، فقر، گرسنگی، درگیری‌های جهانی، جنگ، تروریسم و ... است؛ در این میان کودکان بیش از دیگران در مواجهه با این مسائل دچار سردرگمی می‌شوند و ذهنشان پر از پرسش‌ می‌شود، زیرا فهمیدن کلمه‌هایی که در خبرها می‌شنوند برایشان سخت است. از سویی دیدن تصاویر مربوط به این خبرها نیز بسیار متاثرکننده است.

لوییس اسپیلزبری در مجموعه چهار جلدی «کودکان در دنیای ما» می‌کوشد با زبانی ساده و کودکانه این مفاهیم را برای کودکان تشریح کند و به پرسش‌های‌شان در این زمینه پاسخ دهد.
آشنایی کودکان با مهاجرت، پناهندگی، فقر و تروریسم

عنوان‌های این مجموعه چهار جلدی که با تصویرگری حنانه کاری و ترجمه شادی جاجرمی‌زاده از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (طوطی) منتشر شده عبارت است از «درگیری‌های جهانی»، «نژادپرستی و تعصب»، «فقر و گرسنگی» و «پناهندگان و مهاجران».

کودکان در هر جلد از این مجموعه با مفهوم مربوط به عنوان کتاب آشنا می‌شوند و می‌آموزند با افرادی که دچار این شرایط شده‌اند، چگونه رفتار کنند و از چه راه‌هایی به آن‌ها کمک کنند. مثلا در بخش پایانی کتاب «پناهندگان و مهاجران» نوشته شده: «در همین لحظه خیلی‌ها دارند به پناهندگان و مهاجران کمک می‌کنند ولی راه‌های زیادی وجود دارد که تو هم به آن‌ها کمک کنی. می‌توانی غذا، لباس، اسباب‌بازی یا کتاب جمع کنی و برای اردوگاه‌های پناهندگان بفرستی. می‌توانی با حراج نان و شیرینی و شرکت در برنامه‌های حمایتی برای خیریه‌هایی که به پناهندگان کمک می‌کنند پول جمع کنی. حتی می‌توانی به دولت نامه بنویسی و از آن‌ها بخواهی بیشتر به نیازمندان توجه کنند.»
آشنایی کودکان با مهاجرت، پناهندگی، فقر و تروریسم

مردن در درگیری، چرا درگیری رخ می‌دهد؟، جنگ چیست؟، تروریسم چیست؟، در درگیری چه اتفاقی می‌افتد؟، تغییر زندگی، کمک‌رسان‌ها، محافظت از افراد، پایان درگیری، جلوگیری از درگیری، درک دیگران، گفت‌وگو، چطور می‌توانی کمک کنی؟ نیز از موضوعاتی است که در کتاب «درگیری‌های جهانی» مطرح شده است.

بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (طوطی) مجموعه چهار جلدی «کودکان در دنیای ما» را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 28هزارتومان برای هرجلد منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!