افزایش 71 درصدی آمار طلاق در هشترود


افزایش 71 درصدی آمار طلاق در هشترود

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود از افزایش آمار طلاق در این شهرستان خبرداد و گفت: در 9 ماه گذشته سالجاری 79 مورد طلاق در شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 46 مورد بود 71 درصد بیشتر شده است.

امین امینیان روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع این شهرستان اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان هستیم که این موضوع باید بررسی و آسیب شناسی شود.

وی همچنین هشترود را مهاجر فرست‌ترین شهرستان استان عنوان کرد و گفت: مهاجرت علت های مختلفی دارد که بیکاری یکی از آنهاست و همین امر در برنامه ریزی، اشتغال، مسایل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شهرستان تاثیر گذاشته است.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، نرخ رشد جمعیت استان را ناامید کننده عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی از استان های پیر کشور است که تک فرزندی یکی از دلایل رشد منفی جمعیت و پیر شدن استان است.

احد جودی همچنین از وام ازدواج به عنوان نوعی بدهکاری اجباری یاد کرد و گفت: جوانان در آغاز زندگی مشترک با گرفتن این وام دچار استرس و نگرانی می شوند که باید به دنبال رفع این نگرانی ها و استرس ها باشیم.

وی همچنین خواستار برنامه ریزی مسوولان برای بعد از طلاق شد و افزود: زندگی باید بعد از طلاق نیز ادامه داشته باشد و اینگونه نباشد که پس از طلاق فرد تنهایی و دوری از زندگی مشترک را انتخاب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟