یک بهله پرنده نادر پس از تیمار در طبیعت کهگیلویه و بویراحمد رها شد


یک بهله پرنده نادر پس از تیمار در طبیعت کهگیلویه و بویراحمد رها شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک بهله پرنده نادر پس از 9 ماه تیمارداری در دامان طبیعت دنا واقع در این استان رها سازی شد.

سید اسدالله هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده پس از ۹ ماه تیمارداری امروز با تایید سلامتی آن توسط دامپز شک و حلقه گذاری به دامان طبیعت بازگشت.

پیغوی کوچک یکی از کوچکترین پرنده های شکاری و از خانواده قوش هاست. نر و ماده آن شبیه به هم هستند اما جنس ماده بزرگتر است.

این پرنده چهار یا پنج نوار پهن قهوه‌ای رنگ دارد که این نوارها روی شاهپرهای وسطی دم امتداد پیدا نمی کند.

چانه و گلویش سفید یا نخودی است و معمولا اثری از رنگ خاکستری دارد.

جنگل‌های تنک و زمین های زراعتی با درخت‌های پراکنده را ترجیح می دهد و معمولا در جنگل‌های انبوه و یا مناطق باز و بیابانی دیده نمی شود .

پیغوی کوچک روی درخت آشیانه می سازد و هر سال یک آشیانه جدید می سازد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده در دل رشته کوه های زاگرس مرکزی گنجینه ای ارزشمند و ظرفیتی بالقوه برای زیست انواع گونه های جانوری است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک