معلمان فرهنگ بانان جامعه اسلامی هستند/ رشد و سقوط جامعه معلول تلاش سودمند و غیر سودمند فرهنگیان است


معلمان فرهنگ بانان جامعه اسلامی هستند/ رشد و سقوط جامعه معلول تلاش سودمند و غیر سودمند فرهنگیان است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: معلمان فرهنگ بانان جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: معلمان فرهنگ بانان جامعه اسلامی هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دوره توانمندسازی تیم مدارس در راستای طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با عنوان شبکه معلم آینده ساز که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با اشاره به اینکه معلمانان فرهنگ‌بانان جامعه اسلامی هستند اظهار کرد: درود می فرستیم به اهالی فرهنگ که در گذشته بودند و اکنون نیستند و همچنین با سلام به معلمان شهیدی که از آغاز نهضت امام(ره) در کنار ایشان حضور داشتند و در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند.

وی به معنای آیه ۲۱ سوره جاثیه اشاره کرد و افزود: آیا آنان که مرتکب اعمال زشت و تبهکاری شدند گمان کردند رتبه آنها را مانند کسانی که ایمان آورده و نیکوکار شدند قرار می‌دهیم تا در مرگ و زندگانی هم با مؤمنان یکسان باشند؟ حکم آنها اندیشه بسیار باطل و جاهلانه‌ای است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان هایی که در مسیر آیین توحید هستند با کسانی که در این مسیر زندگی نکردند نزد پروردگار یکی نیستند، تصریح کرد: رشد و سقوط هر جامعه ای معلول تلاش سودمند و غیر سودمند فرهنگیان است ضمن اینکه نقش معلمان می تواند تهدیدزا یا ایجادکننده فرصت باشد.

آیت الله فلاحتی، نقش معلمان در رشد معنوی دانش آموزان را تاثیرگذار دانست و بیان کرد: معلم نقش بی بدیلی در رشد نوجوان دارد بنابراین تمام رفتار معلم می تواند برای دانش آموز الگو باشد و الگو بسازد.

وی به نقش معلمان در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: رفتار و کردار معلم در تربیت دانش آموز تاثیرگذار است و براین اساس یکی از انتقادهایی که در ساخت برنامه های تلویزیونی داریم این است که میلیون ها نفر بیننده تنها به سخنان بازیگر یا مجری نگاه نمی کنند بلکه تمام حرکت های او را زیر نظر دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به عوامل انحراف جامعه انسانی از نگاه جامعه شناسان، خاطرنشان کرد: فقدان رهبر قوی، مدیر و آگاه، جهل و نادانی جامعه، وجود هنرمندان و عالمان منحرف، زرق و برق عوامل مادی دنیا و تبلیغات کاذب و نادرست از عوامل انحراف جامعه است.

آیت الله فلاحتی به نقش تاثیرگذار معلمان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: معلم در راستای رسوب زدایی جامعه و ارتقای اندیشه نوجوانان و جوانان نقش کم نظیری دارد.

وی با اشاره به سخن امام(ره) مبنی براینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار کرد: پیامبر(ص) دلسوز و آرام بخش بود و افق ها را می دید بنابراین معلمی شغل پیامبری است.

امام جمعه رشت به توجه به زیربناهای فرهنگی جامعه در تمام دنیا اشاره کرد و افزود: اندیشمندان به این نتیجه رسیدند که تمام اندیشه های ناب انسانی و اسلامی را باید در سن کودکی انتقال داد و به این دلیل به زیربناهای آموزشی باید توجه ویژه داشته باشیم.

معلم محور تحول در دانش آموز است
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در همایش مذکور به ایجاد تحول توسط پیامبران، علما و مبارزان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: پس از ۴۱ سال، انقلاب امام(ره) مسیر خود را می پیماید و هیچ انحرافی از آرمان ها ندارد.

سردار محمد عبدالله پور، راز ماندگاری انقلاب اسلامی را تنها ملت ایران دانست و بیان کرد: مردم تنها سلاح برای پاسداری از انقلاب اسلامی هستند و ما در کنار آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگی دانش آموزان قرار داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم اثرگذارترین فرد معلم است، تصریح کرد: هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد تردید و ناامیدی در جامعه است و معلمان با به کارگیری روش های نامتعارف می توانند با آن مقابله کنند.

نقش اثرگذار معلمان در داشته های فرهنگی جامعه
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در همایش مذکور با اشاره به نقش آفرینی معلمان در جوامع بشری اظهار کرد: جامعه اسلامی ما از داشته فرهنگی و اجتماعی ارزشمندی برخوردار است و معلمان در انتقال این داشته ها نقشی اثرگذار دارند.
نادر جهان آرای بر ارتقای داشته های فرهنگی و اجتماعی معلمان بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: معلمان با توجه به فضای کلاس،مدرسه و منطقه باید مدیریت اقتضایی داشته باشند و در حفظ و مراقبت از داشته‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش کنند.
شبکه معلم آینده ساز حرکت جدی به سمت مدرسه محوری است
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان نیز در همایش مذکور با بیان اینکه مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله باید با محیط بیرونی و محله خود تعامل موثر داشته باشد، گفت: اجرای برنامه های طرح تربیتی شهید بهنام و طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با عنوان شبکه معلم آینده ساز حرکت جدی به سمت مدرسه محوری است.

حسن حبیبی، مدرسه را مهم ترین رکن تعلیم و تربیت و کانون اصلی آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: امروز در حوزه های فردی و اجتماعی دانش آموزان نیاز دارند که بتوانند راه و رسم زندگی را بیشتر تمرین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟