مدیر مترو پایتخت: لرزش ساختمان‌ها به هنگام حرکت قطارهای مترو جدی نیست


مدیر مترو پایتخت: لرزش ساختمان‌ها به هنگام حرکت قطارهای مترو جدی نیست

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت راه آهن قطار شهری تهران و حومه با تایید لرزش برخی واحدهای مسکونی به واسطه حرکت قطارهای مترو گفت: برای رفع این مشکل باید خط را تعطیل و ریل را جمع آوری کرد که بخاطر جدی نبودن این مشکل نیاز به اقدامی نیست.

علی امام در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو مولوی در جمع خبرنگاران گفت: در خطوط ۶ و ۷ مترو سعی شده است با پیش‌بینی تمهیدات لازم، ارتعاشات کاهش یافته و به حد استاندارد برسد.

وی در خصوص خط هفت مترو نیز گفت: خط هفت مترو در سه مرحله در ماه‌های گذشته و با ۱۰ ایستگاه و ۲۲ کیلومتر طول راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد که طبق برنامه، ایستگاه‌های عبوری را به تدریج راه‌اندازی خواهیم کرد.

امام در خصوص ایستگاه مولوی تصریح کرد: این ایستگاه دومین ایستگاه بخش شرقی مترو در خط هفت است و در بافت قدیمی و تاریخی منطقه ۱۲ در مجاورت بازار بزرگ، میدان محمدیه و بیمارستان‌های اشرفی اصفهانی و شهید اکبرآبادی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن قطار شهری تهران با اشاره به جت فن‌های به کار برده در این ایستگاه گفت: این جت‌فن‌ها کاملا ایرانی هستند و امیدواریم کمتر از سه ماه دیگر نیز آسانسورهای این ایستگاه در راستای کمک به افراد کم توان بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه ۲۱ هزار متر زیربنا دارد و در عمق ۲۶ متری زمین قرار گرفته است، تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای این ایستگاه در دو سال اخیر هزینه شده است.

امام همچنین گفت: امروز دو رام قطار به شبکه مترو افزوده شده که ۱۴ میلیون یورو برای آنها هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، ایستگاه مولوی روز دوشنبه با حضور شهردار و رییس شورای شهر تهران بهره برداری شد.

خط ۷ متروی تهران با ۲۲ ایستگاه، ۲۷ کیلومتر طول دارد و تاکنون ایستگاه‌های میدان صنعت، شهید نواب صفوی، تربیت مدرس، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه، میدان محمدیه، بسیج و مولوی از این خط افتتاح شده است.

براساس آمار شهرداری تهران، روزانه بیش از ٦٥ هزار مسافر از طریق خط ٧ مترو جابه‌جا می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید