وزیر بهداشت: تامین داروهای اساسی تا ابتدای سال آینده برنامه‌ریزی شده است


وزیر بهداشت: تامین داروهای اساسی تا ابتدای سال آینده برنامه‌ریزی شده است

شیراز - ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال یکی از سخت‌ترین سال ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: با وجود همه این مسایل، به نحوی برنامه ریزی شده که تا ماه‌های ابتدایی سال آینده، از نظر تامین داروهای اساسی، مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و تجهیزات اتاق عمل با مشکلی مواجه نشویم.

سعید نمکی روز دوشنبه در نشست مسوولان شهرستان سپیدان در فرمانداری این شهرستان افزود: اولویت اصلی وزارت بهداشت در سال ۹۹ تامین دارو، واکسن و تجهیزات مورد نیاز بیماران در شرایط سخت اقتصادی است.

نمکی با تاکید بر اینکه ارائه بی وقفه خدمات اولیه درمانی در اورژانس ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق محروم است گفت: تکمیل پروژه های عمرانی بهداشتی، درمانی در مناطق محروم پیش شروع شده و هر هفته ۵۰ پروژه جدید افتتاح می شود. این افتتاح ها تا اردیبهشت سال ۹۹ ادامه دارد و طی ۲۰ هفته هزار طرح جدید بهداشتی درمانی در مناطق مختلف کشور به بهره برداری می رسد و این نشان می دهد که در بدترین شرایط اقتصادی و با وجود مشکلات اقتصادی و اولویت تامین مایحتاج ضروری مردم، توسعه فیزیکی و عمرانی در وزارت بهداشت متوقف نمی شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ذخیره کافی دارو و تجهیزات پزشکی گفت: هیچ نگرانی برای تأمین داروهای اساسی در هیچ نقطه‌ای از کشور نداریم و علیرغم تحریم ها و فشارهایی که بر ملت ما وارد شده روند تامین داروهای اساسی برنامه ریزی شده است .

این مقام مسوول با اشاره به تحریم ها تاکید کرد : اینکه می گویند با دارو و تجهیزات پزشکی کاری نداریم؛ دروغی بزرگ و آشکار است آنها در این کالای استراتژیک ما را هدف قرار گرفته اند اما هیچ کارخانه داروسازی نخواهیم داشت که تا نیمه اول سال آینده، با یک روز وقفه در تولید، مواجه باشد.

تحقق ۳ وعده در حوزه سلامت شهرستان سپیدان

وزیر بهداشت همچنین در جمع مسوولان شهرستان سپیدان، از تحقق سه وعده در حوزه سلامت شهرستان سپیدان، شامل افتتاح کلینیک ویژه، بخش CCU و آموزشگاه بهورزی خبر داد.

او اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را از دیگر دستاوردهای مجموعه وزارت بهداشت خواند و افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، پایش سلامت ۲۰ میلیون فرد ۳۰ تا ۷۰ سال در این بسیج پیش بینی شده بود، اما با بسیج ملی که در این زمینه صورت گرفت، ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پایش شدند.

وزیر بهداشت از ایجاد زیرساخت ها برای حرکات علمی و منطقی کردن اقتصاد سلامت در کشور خبر داد و گفت: طرح تحول نظام سلامت، با تاکید بر کاهش پرداخت از جیب مردم، رسیدگی به بیماران صعب العلاج، تهیه داروهای اساسی و تامین زیرساخت در مناطق کمتر توسعه یافته در حال تداوم است.

فرماندار سپیدان در این نشست مهم ترین رویکرد دولت تدبیر و امید را اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد که آحاد مردم، به ویژه مستضعفان و محرومان جامعه را تحت پوشش قرار داد.

جمال جوادی جهرمی اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون برای پایش سلامت آحاد مردم را از دیگر دستاوردهای وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی ضمن بیان ارائه خدمات سلامت در شهرستان سپیدان، در قالب ۱۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، بهداشتی و درمان، مهم ترین اولویت های این شهرستان را در حوزه سلامت و پیرامون مسایلی نظیر توسعه تجهیزات پزشکی، استقرار پزشکان متخصص، ساختمان شبکه بهداشت و درمان و مرکز آموزش عالی سلامت باقرالعلوم(ع) بیان کرد.

فرماندار سپیدان همچنین با اشاره به گردشگر پذیر بودن منطقه، بر اهمیت توجه به موضوع توریسم درمانی در این شهرستان تاکید کرد.

امام جمعه سپیدان نیز با اشاره به اقدامات بزرگی که در حوزه سلامت انجام شده گفت: این خدمات بر هیچ کس پوشیده نیست و نادیده گرفته نمی شود.

حجت الاسلام عبدالرحمان موسوی انور افزود: با توجه به توریستی بودن سپیدان، با توسعه تجهیزات، سطح خدمات رسانی بهبود می یابد.

بهره برداری از بخش دیالیز بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) بیضا

در ادامه سفر وزیر بهداشت به استان فارس از بخش دیالیز بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) شهرستان نوبنیاد بیضاء بهره برداری شد.

بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) بیضا با دارا بودن ۳۲ تخت بیمارستانی، دارای بخش های اورژانس، داخلی، جراحی، اتاق عمل، رادیولوژی، زایشگاه، کولیز، آزمایشگاه و داروخانه است.

بخش دیالیز این مرکز درمانی، با دارا بودن دو تخت و صرف ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت درمان و هیات امنای ارزی به بهره برداری رسید. برای این بخش درمانی، یک تخت نیز به عنوان پشتیبان، پیش بینی شده است.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برای انجام سفری یک روزه به شیراز آمده ضمن حضور در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سه شهرستان فارس نیز سفر می کند.

وزیر بهداشت با عزیمت به شهرستان سپیدان کلینیک ویژه و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان و همچنین آموزشگاه بهورزی این شهرستان را افتتاح کرد.

افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و بازدید از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به استان فارس است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا