وقتی اشغالگر باشی، همیشه در پارانویا به سر می‌بری!


وقتی اشغالگر باشی، همیشه در پارانویا به سر می‌بری!

یک افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی(امان) درباره تبدیل شدن یمن به یک جبهه مبارزاتی جدید علیه رژیم اشغالگر قدس هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، «یونی بن مناحیم» در مقاله ‌ای در یک رسانه اسرائیلی نوشته است یمن ممکن است به تهدید جدی علیه اسرائیل تبدیل شود. وی این اظهارنظر را در واکنش به اظهارات رهبران جنبش انصارالله مطرح کرد که به صراحت به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تجاوزگری به یمن و هدف قرار گرفتن عمق رژیم اسرائیل در این صورت هشدار داده بودند.

این افسر سابق رژیم صهیونیستی افزود : وزیر دفاع یمنی وابسته به حوثی‌ها اوایل دسامبر گفته بود که نیروهایش بانکی از اهداف اسرائیلی در زمین و دریا در اختیار دارند و در صورتی که رهبران تصمیم بگیرند، در هدف قرار دادن این اماکن تردید نخواهند کرد،زیرا اسرائیل نقشی در جنگی که یمن شاهد آن است، ایفا می‌کند به همین سبب انتقام‌ از اسرائیل از طریق حملات استراتژیک و غیر مستقیم صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

معامله قرن؛ ۱۱ درصد برای فلسطینی‌ها!

سفیر یمن: دشمن به دنبال تفرقه‌ افکنی بین مسلمانان است

نتانیاهو: به مقابله با ایران ادامه می‌دهیم

وی ادامه داد حوثی‌ها قبلا مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در سپتامبر گذشته را از طریق موشک‌های هوشمند و پهپاد برعهده گرفته بودند، هر چند محافل امنیتی اسرائیلی و آمریکایی ارزیابی‌شان این بود که موشک‌ها از سمت ایران شلیک شده نه از سمت یمن.

این افسر صهیونیست در ادامه نوشت که اسرائیل از این می‌ترسد که حوثی‌های یمنی مورد حمایت ایران برای حمله به اهدافش با موشک برنامه‌ریزی کنند.

بن مناحیم افزود : در اکتبر گذشته وزیر دفاع سابق آمریکا به اسرائیل(مناطق اشغالی) سفر کرده و طی این سفر به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درباره استقرار موشک‌هایی در یمن هشدار داده بود که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد و این موشک‌ها به تمام اهدافش در خاورمیانه اصابت کند.

وی ادامه داد : اولین تهدید یمنی علیه اسرائیل از سوی عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌ها در نوامبر گذشته مطرح شد که اعلام کرد در صورتی که اسرائیل مرتکب هرگونه حماقتی علیه یمن شود، یمنی‌ها در وارد کردن ضربات کوبنده و سخت به اهداف حساس اسرائیل درنگ نخواهند کرد، زیرا مبارزه با صهیونیسم یک مسئله اصولی انسانی واخلاقی دینی است.

این افسر سابق صهیونیست نوشت : اطلاعات امنیتی اسرائیلی نشان می‌دهد که نتانیاهو از واقعیت موشک‌های نقطه‌زن و هوشمند در یمن پرده برداشته است. اظهارات حوثی‌ها به این دلیل است که آنها از حملات پیشدستانه اسرائیل علیه پایگاه‌های موشکی هوشمند یمن بیم داشتند،چرا که اسرائیل جنگنده‌های اف ۳۵ در اختیار دارد که هر موقعیتی در خاورمیانه را می‌تواند هدف قرار دهد، همچنانکه اطلاعات قوی در اختیار دارد و با ایالات متحده آمریکا هم هماهنگی امنیتی دارد.

وی افزود : تهدیدی دیگر که اسرائیل از آن می‌ترسد، احتمال هدف قرار گرفتن کشتی‌هایش در نزدیکی تنگه باب المندب از سوی حوثی‌هاست، چرا که حوثی‌ها موشک‌های هوشمند در اختیار دارند و اطلاعاتی که آمریکا و اسرائیل در اختیار دارند نشان می‌دهد که تصمیم برای حمله به اسرائیل از یمن اتخاذ شده و آمادگی‌ها برای اجرای آن آغاز شده است که معنایش گشوده شدن جبهه جدید علیه اسرائیل همزمان با جبهه‌های سوریه، عراق، لبنان و فلسطین است و امروز جبهه جدید در یمن گشوده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد