آخرین جزییات از پرونده سقوط سنگ‌نورد خردسال اصفهانی


آخرین جزییات از پرونده سقوط سنگ‌نورد خردسال اصفهانی

حوادث رکنا: پرونده حادثه سقوط آرمان غیاثی در جریان مسابقه سنگ‌نوردی تحت بررسی هیئت کارشناسی پنج نفره قرار گرفت.

به گزارش رکنا، 29 شهریورماه امسال بود که کودکی ۸ ساله به نام آرمان غیاثی در جریان مسابقه سنگ‌نوردی داخل سالن که بدون اخذ مجوز‌های لازم در سالن ایثار فولادشهر اصفهان برگزار شد، به دلیل قصور دست‌اندرکاران از ارتفاع زیاد سقوط کرد و دچار آسیب جدی شد.

آرمان که دچار شکستگی از چند ناحیه و آسیب شکمی شده بود به حالت کما فرو رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الزهرا (س) اصفهان بستری شد.

این کودک سنگ‌نورد پس از حدود ۳ هفته از کما خارج و چند روز بعد نیز از بیمارستان مرخص شد و روند رسیدگی به پرونده شکایت خانواده او از خاطیان این حادثه همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:علت سقوط کودک سنگ‌نورد اصفهانی اعلام شد

سیدحسین دوازده‌امامی وکیل خانواده غیاثی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت این خانواده اظهار داشت: هیئت کارشناسی سه نفره نظر خود را درباره این حادثه اعلام کرد که این گزارش از نظر ما کامل نبود، بنابراین پرونده به هیئت پنج نفره رفته و منتظر اعلام نظر هیئت پنج نفره هستیم تا کیفرخواست صادر شود و پرونده به دادگاه برود.

وی افزود: با وجود اینکه رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان اعلام کرده که از برگزاری این مسابقه در فولادشهر اطلاع نداشته است، ظاهراً قبل از آن ۲ مسابقه بدون مجوز دیگر نیز در اصفهان برگزار شده و ایشان برای اهدای جوایز در مسابقه شرکت کرده و عوامل برگزاری این مسابقات را به دلیل عدم اخذ مجوز برگزاری توبیخ نکرده است، اما الان اعلام می‌کند، چون مسابقه بدون مجوز بوده حادثه‌ای که پیش آمده به من مربوط نیست، در صورتی که ایشان قبلاً از برگزاری ۲ مسابقه بدون مجوز اطلاع داشته و همان‌طور که گفتم در آن‌ها حضور یافته و جوایز را توزیع کرده است. ما نیز منتظر هستیم که در نظر کارشناسی مسئولیتی برای رئیس هیئت کوهنوردی شناخته شود.

دوازده‌امامی درباره وضعیت سلامتی آرمان غیاثی ادامه داد: آرمان هنوز سلامتی کامل خود را به دست نیاورده، اما خوشبختانه وضعیت او رو به بهبود است.

وکیل خانواده غیاثی درباره اینکه گویا باشگاه اژکهن (اسپانسر برگزاری مسابقه) با وجود تعلیق هنوز به برخی فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، گفت: ما این موضوع را به مسئولان اعلام کردیم، ولی گفتند این باشگاه حق فعالیت ندارد. ضمانت اجرایی این امر بر عهده هیئت کوهنوردی استان است.

در گزارش مقدماتی که از سوی هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان اصفهان منتشر شد، ۴ عامل در این حادثه دخیل بوده است؛ خطای انسانی در مرحله نخست از سوی حمایت‌چی اتفاق افتاده و در مورد نونهالان نفر دوم (سرداور) باید شخصاً صندلی فرود را کنترل یا تفویض اختیار به داور مسیر می‌کرده تا موارد خطا و ایمنی را چک کند، اما متأسفانه این مورد انجام نشده است.

همچنین دیواره سالن برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی در حد استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات نبوده و تشک‌هایی که به تعداد کم و غیراستاندارد بوده در کل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.

از سوی دیگر، مسابقات بدون هماهنگی و بدون اخذ مجوز از هیئت استان برگزار شده است، سالن ورزشی ایثار فولادشهر بدون دریافت مجوز اقدام به در اختیار قرار دادن این مکان ورزشی کرده است و متأسفانه پس از رخ دادن این اتفاق، عدم اطلاع‌سانی از سوی باشگاه و عوامل برگزارکننده دست به دست هم داده و این اتفاق تلخ برای جامعه کوهنوردی و ورزشکاران این رشته رخ داد.

پس از سفر رئیس فدراسیون کوهنوردی به اصفهان، بازدید از سالن محل برگزاری مسابقه و همچنین برگزاری کمیته انضباطی در هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان، گزارش تکمیلی و میزان قصور هر یک از مقصران حادثه از سوی فدراسیون کورهنوردی در اختیار وزارت ورزش و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی