رییس پارک علم و فناوری خوزستان: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه باید لمس شود


رییس پارک علم و فناوری خوزستان: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه باید لمس شود

اهواز-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه و به خصوص در بخش صنعت باید لمس شود و آن زمان است که جامعه و دولتمردان قدر ارزش‌های دانشگاه را می‌دانند.

به گزارش ایرنا ایرج کاظمی نژاد شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره ایتاپ با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در استان، اظهار داشت: امید است بتوانیم با فرهنگ سازی بیشتر نگاهها را به سمت پژوهش و فناوری هدایت کنیم چرا که هر پیشرفتی در کشور باید از این کانال عبور کند.

وی افزود: اکنون دولتمردان به این نتیجه رسیده اند که باید به دانش و خلاقیتها افراد با استعداد جامعه توجه بیشتری داشته باشند چرا که این خلاقیت ها به رشد و شکوفایی در صنعت کمک شایانی می کند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: برگزاری جشنواره های ایتاپ( ایده تا پدیده) می تواند در زمینه شناسایی استعدادهای برتر و سوق دادن آن ها به سمت صنعت و پارک علم و فناوری موثر باشد.

وی بیان کرد: انعقاد قرارداد ۲ مگاپروژه بین دانشگاه شهید چمران و صنعت نفت باعث شد محوریت این جشنواره نیز در زمینه همین صنعت باشد تا جوانان خلاق در این حوزه شناسایی و بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

کاظمی نژاد تصریح کرد: در جشنواره ایتاپ شاید تنها از سه نفر برتر تقدیر شود اما هدف اصلی شناسایی استعدادها و ایده های جوانان کشور است تا بتوانیم این افراد را به سمت هسته های فن آور سوق داده و حمایت بیشتری از آن ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه را هیچگاه محدود به یک چهار دیواری نمی دانیم بلکه زمانی یک دانشگاه می تواند رشد کند که اثرگذاری خود را در جامعه نشان دهد؛ فارغ التحصیلان دانشگاه باید رصد شده و مورد حمایت قرار گیرند تا جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: زنجیره هدایت و حمایت دانشگاهیان برای تبدیل علم آن ها به فناوری باید تکمیل شود؛ پارک علم و فناوری در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و همواره در حامی استعدادهای برتر است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه باید لمس شود

تحریم ها فرصتی برای ارائه توانمندی های ایده پردازان و شرکت های دانش بنیان

همچنین علی حقیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: جشنواره های ایتاپ فرصت مناسبی است تا ایده های برتر شناسایی و از این توانمندی ها بتوانیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های بالایی دارد که نفت جزو بزرگترین سرمایه این استان به شمار می رود اما خوزستان آنگونه که باید از این صنعت بهره مند نشده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: گردش مالی بالایی که در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی در خوزستان وجود دارد و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد : تحریم های ظالمانه اقتصاد کشور را نشانه رفته اما فرصت مناسبی را نیز برای شرکتهای دانش بنیان و ایده پردازان فراهم کرده تا توانمندی های آنها بیشتر دیده شود.

حقیقی گفت: امیدواریم پس از اینکه تحریم های ظالمانه برداشته شد، صنعت نفت همچنان رویکرد خود را در زمینه استفاده از این توانمندی های داخلی حفظ کند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته قراردادهای خوبی در این حوزه با دانشگاه شهید چمران منعقد شده و بی شک این حاصل اعتماد صنعت نفت به توانمندی های دانشگاهی است که انتظار می رود از ظرفیت مراکز رشد و پارک علم و فناوری بیشتر استفاده شود .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شرکت‌های مرکز رشد و دانش بنیان نهال های نوپایی بوده که نیازمند توجه بیشتری هستند .

بیست و سومین جشنواره ایتاپ( ایده تا پدیده) با هدف ترویج ایده پردازی و شناسایی فکر برتر، شامگاه دوشنبه در محل پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد.

در این جشنواره ۳۶ ایده به هیات داوران ارسال شد که در نهایت ۲۵ ایده مورد تایید قرار گرفت و پس از بررسی های کارشناسان، سه ایده به عنوان ایده های برتر معرفی شدند.

برگزیدگان پس از این جشنواره وارد پارک علم و فناوری شده و مورد حمایت قرار می گیرند.

ایتاپ رویدادی است که به ایده پردازان فرصت می دهد تا با طرح ایده خود در جمع سایر شرکت کنندگان، دانشجویان و داوران و فعالان علمی و اقتصادی آن را سنجیده، تجزیه و تحلیل و تکمیل نمایند و در نهایت با حمایت پارک علم و فناوری خوزستان به مرحله تجاری سازی برسانند؛ علاوه بر این شرکت کنندگان با ایده های جدید دیگران آشنا خواهند شد و شبکه ای از دوستان و متخصصین را برای ارتباطات آتی، هم افزایی علمی و همکاری های احتمالی خود به وجود خواهند آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی