هوای تهران در وضعیت هشدار/ آغاز بارش باران از روز جمعه


هوای تهران در وضعیت هشدار/ آغاز بارش باران از روز جمعه

مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی شاخص کیفیت هوا در استان تهران را 147 اعلام کرد و گفت: آلودگی هوا، تا چهارشنبه ادامه دارد.

صراط:

صادق ضیاییان مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه وضعیت آلاینده های جوی در شهر تهران و کلانشهرها ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده های جوی، کاهش کیفیت و شاخص ناسالم هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت برای گروه های حساس تا پایان هفته استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه روند پایداری جو طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نامساعد تر خواهد شد، افزود: با ورود اولین سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه از سمت شمال غرب به کشور انتظار می رود که از شدت آلاینده های جوی کاسته شود.

ضیاییان ادامه داد: ورود سامانه بارشی از اواخر وقت روز چهارشنبه استان تهران و بسیاری از شهرهای جنوب غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد و فعالیت این سامانه در روز جمعه افزایش می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روز شنبه شدت بارش در نوار غربی کشور کاسته می شود، بیان کرد: البته بارش پراکنده در زاگرس مرکزی، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی رخ خواهد داد.

وی شاخص کنونی کیفیت هوا در سطح استان تهران را ۱۴۷ اعلام کرد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی و استمرار پایداری جو پیش بینی می‌شود که طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه، شاخص کیفیت هوا در سطح استان تهران به بالای ۱۵۰ برسد و روز جمعه با آغاز بارندگی در تهران از میزان آلاینده‌های جوی کاسته خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه تا پایان هفته افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این در حالی است که روز پنج شنبه به سبب ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور شاهد وزش باد، افزایش ابر و بارش در تهران خواهیم بود که بدین ترتیب بخشی از میزان آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس