درخواست برگزاری نشست اضطراری در پی وقوع سیل در شمال انگلیس


درخواست برگزاری نشست اضطراری در پی وقوع سیل در شمال انگلیس

مقامات انگلیس در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های بیشتر در این کشور و جاری شدن سیل از نخست وزیر خواستند نشست هیئت دولت در مواقع اضطراری را برگزار کند.

درخواست برگزاری نشست اضطراری در پی وقوع سیل در شمال انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شهردار شهر شفیلد در پی هشدار سازمان هواشناسی انگلیس مبنی بر بارش‌های بیشتر در این کشور و جاری شدن سیل از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خواست نشست هیئت دولت در مواقع اضطراری موسوم به «کبرا» را برگزار کند.

در پی ۲۷۲ هشدار درباره جاری شدن سیل در نقاط مختلف انگلیس، روزنامه دیلی میل نوشت ده‌ها روستا و شهر در انگلیس، با آبگرفتگی روبروست و انتظار می‌رود با تداوم بارش باران، مشکلات اهالی این مناطق بیشتر شود.

دن جارویس، شهردار شفیلد از بوریس جانسون خواست درباره کمک رسانی به مناطق سیل زده اقدام کند.

میزان آبگرفتگی در شماری از مناطق انگلیس به اندازه‌ای توصیف شده است که امدادرسانی به مردم گرفتار در آب، فقط با قایق میسر است. هم اکنون در ۷۵ نقطه از انگلیس، اقدام فوری به منظور کمک به مردم مناطق آبگرفته نیاز است و در ۱۹۲ منطقه نیز احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی وجود دارد.

سازمان هواشناسی انگلیسی پیش بینی کرده است امروز و فردا، باران بیشتری ببارد و در منطقه ولز، هشدار زرد رنگ، درباره وضعیت آب و هوا صادر شده است.

به گزارش سازمان هواشناسی انگلیس، در روز تولد حضرت مسیح، کریسمس نیز با این که باران کم تری خواهد بارید، دمای هوا کاسته و به منفی ۴ درجه در مناطق کوهستانی اسکاتلند خواهد رسید و پس از آن، دوباره بارش‌ها در انگلیس آغاز می‌شود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، شماری از رودخانه‌ها در انگلیس از جمله در مناطق جنوب شرق و جنوب غرب این کشور، طغیان کرده و از بستر خود خارج و ده‌ها منزل گرفتار سیلاب شده اند. تعدادی از جاده‌ها در جنوب انگلیس نیز به علت آبگرفتگی، مسدود و پاره‌ای از سفر‌های راه آهن در همین مناطق، مختل شده است. این در حالی است که انتظار می‌رود برای تعطیلات سال نو میلادی، امسال ۱۶ میلیون خودرو امروز روانه جاده‌های این کشور شوند.

روزنامه دیلی میل به نقل از اطلاعیه سازمان امداد خودروی‌ ای ای (AA) نوشت: برآورد می‌شود در تعطیلات سال نو میلادی، روزانه ده هزار خودرو به کمک نیازمند شوند که در مجموع روز‌های تعطیل، به ۱۴۳ میلیون سفر با خودرو بالغ خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها