از پذیرش دانشجو از 55 کشور تا کتابخانه‌ای با 150 هزار عنوان کتاب در دانشگاه قرآن و حدیث


از پذیرش دانشجو از 55 کشور تا کتابخانه‌ای با 150 هزار عنوان کتاب در دانشگاه قرآن و حدیث

حجت‌الاسلام غلامعلی با اشاره به نشردو هزار پایان‌نامه در دانشگاه قرآن و حدیث، گفت: 70 عنوان کتاب درسی، پذیرش دانشجو از 55 کشور جهان و تامین 150 هزار کتاب در کتابخانه، بخش دیگری از اقدامات این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون بوده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت‌الاسلام «احمد غلامعلی»، در مراسم بیستمین سال تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: در سال ۱۳۷۸ دانشکده علوم حدیث در جوار سیدالکریم حضرت عبدالعظیم الحسنی شروع به فعالیت کرد؛ در واقع نخستین مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی علوم حدیث در رشته علوم حدیث با ۸۰ دانشجو برقرار شد و تنها مقطع تحصیلی در آن زمان، کارشناسی بود.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث افزود: در آن روز ده هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشکده وجود داشت و تنها دو عضو هیئت علمی داشتیم ولی امروز ۱۵۰ هزار کتاب در خدمت دانشجویان است.

وی با بیان اینکه دانشکده مجازی علوم اسلامی در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد افزود: در سال ۱۳۸۹، دوره کارشناسی ارشد در شعبه اصفهان آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ مرکزیت دانشکده به قم منتقل و تبدیل به دانشگاه شد و رشته‌های آن هم توسعه یافت و از سال ۹۱ تا ۹۴ گروه‌های آموزشی توسعه قابل ملاحظه‌ای یافتند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: سه شعبه دانشگاه در شهرهای مختلف یعنی مشهد، اصفهان و تهران در حال فعالیت است همچنین ۳۰ شعبه مجازی در داخل تاسیس شده و در ۵۵ کشور هم آزمون برگزار و دانشجوی مجازی می‌پذیریم.

غلامعلی بیان کرد: ۳۲ نفر عضو هیئت علمی در رتبه‌های مختلف استادیاری، دانشیاری و ... داریم همچنین دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در شهرها و کشورهای مختلف مانند لبنان، سوریه و پاکستان و عراق برگزار شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸، بیش از ۷۰ عنوان کتاب درسی، سه نشریه از جمله علوم حدیث داریم که دو نشریه ما، علمی پژوهشی است همچنین همایشاتی مانند شیخ بهایی و ۹ همایش حدیث پژوهش را برگزار کرده‌ایم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه تربیت دانشجویان فرهیخته، انقلابی و موثر از جمله دستاوردهای این دانشگاه است تصریح کرد: همچنین فراگستری علوم انحصاری حوزوی و فراهم کردن زمینه تدریس این نوع رشته‌ها در دانشگاه‌ها از دیگر دستاوردهای این دانشگاه است؛ ضمن اینکه ۲۳ رشته و سرفصل توسط این دانشگاه تصویب و در سایر دانشگاه‌ها پیاده می‌شود.

وی افزود: تدوین بیش از ۷۰ عنوان کتب درسی تخصصی با همکاری سمت و وزارت علوم از دیگر دستاوردهای این دانشگاه است.

غلامعلی ادامه داد: ۱۵۰ هزار جلد کتاب در زمینه علوم حدیث و قرآن در اختیار دانشجویان قرار دارد؛ همچنین بیش از دو هزار پایان نامه و ۹۳ شماره علوم حدیث و ده شماره علمی تخصصی کتاب و سنت را نشر داده‌ایم.

وی با اشاره به دستاوردهای کسب شده در جشنواره‌های کتاب سال جمهوری اسلامی و حوزه بیان کرد: عناوین برتر در المپیادهای دانشجویی و موفقیت در آزمون‌های ارشد و دکتری از دیگر دستاوردهای این دانشگاه در طول سالیان تاسیس بوده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان