پیام آیت الله سیستانی برای پایان بحران سیاسی عراق


پیام آیت الله سیستانی برای پایان بحران سیاسی عراق

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در پیامی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام برای خروج از بحران در کشور عراق شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در پیامی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام برای خروج از بحران در کشور عراق شد. وی گفت: هرچه زودتر باید دولت جدید تشکیل شود تا کشور از بحران خارج شود.

آیت الله سیستانی در بیانیه ای گفت: سریعترین و صلح آمیزترین راه حل بحران کنونی و جلوگیری از هرج و مرج یا نزاع های مدنی ، بازگشت به مردم با برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تصویب یک قانون انتخاباتی عادلانه است.

پیام آیت الله سیستانی در نماز جمعه کربلا توسط نماینده ایشان عبدالمهدی الکربلایی قرائت شد. در این پیام گفته شد: ما امیدواریم که تشکیل دولت جدید خیلی طولانی به تأخیر نیفتد.

روز چهارشنبه ، پارلمان عراق نتوانسته است بر سر یک قانون جدید انتخاباتی به توافق برسد تا راه را برای انتخابات آینده پارلمان فراهم کند.

بن بست در پارلمان نشان داد که جناحهای سیاسی قادر به ارائه جانشین نخست وزیر موقت عادل عبدالمهدی نیستند که در اواخر ماه گذشته استعفا داد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان