مهابادی‌ها مخالف احداث سایت زباله مشترک با میاندوآب


مهابادی‌ها مخالف احداث سایت زباله مشترک با میاندوآب

مهاباد - ایرنا - فرماندار مهاباد گفت: کارگروه پسماند این شهرستان مخالف احداث سایت زباله مشترک با شهر میاندوآب بوده و در صدد احداث سایت جدید مستقل است.

ایرج شجاعی روز دوشنبه در جلسه کارگروه پسماند مهاباد افزود: سایت زباله مشترک که در حد فاصل این ۲ شهر قرار دارد، از لحاظ اقتصادی و امنیتی برای شهر مهاباد توجیهی ندارد و ایجاد سایت زباله مشترک برای این ۲ شهر دور از ذهن است.

وی در خصوص مهمترین دلایل این مخالفت اظهار کرد: فاصله حدود ۴۰ کیلومتری سایت جدید با شهر مهاباد، وجود رشته قنات و منابع آبی زیرزمینی در نزدیکی این محل، نزدیکی به بازار هفتگی، وجود معارض و قرار گرفتن در فاز دوم توسعه شهرک صنعتی مهاباد از دلایل مخالفت با احداث این سایت است.

وی اضافه کرد: یک مکان جدید در نزدیکی مسیر روستای «کهریزه شیخان» پیشنهاد شده که هم‌اکنون درحال بررسی و استعلام‌های اداری است و در صورت تایید در کمترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهد شد.

مشکل انتقال سایت فعلی زباله شهری مهاباد به مکانی دیگر از سال‌ها قبل مطرح بوده ولی تاکنون برای انتقال آن اقدام قطعی صورت نگرفته‌است.

ظرفیت سایت زباله سیدآباد هم‌اکنون تکمیل شده و اقدامات شهرداری برای مهار شیرابه و فنس‌کشی اطراف آن جوابگوی موارد بهداشتی و زیست محیطی این منطقه نیست.

در شهر ۱۸۰ هزار نفری مهاباد، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تُن زباله تولید و پس از انتقال به سایت زباله شهری در نزدیک روستای سیدآباد، به صورت غیراستاندارد مدفون می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا