اختصاص 170میلیون تومان اعتبار برای تولید آثار حرفه‌ای


اختصاص 170میلیون تومان اعتبار برای تولید آثار حرفه‌ای

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل گفت: 170 میلیون تومان اعتبار برای تولید آثار حرفه‌ای در قالب پیچینگ اختصاص یافته است.

میردولت موسوی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این منابع صرف تولید 19 فیلنامه می‌شود که 14 مورد از آن مصوب شده و سعی بر این است تا سایر فیلمنامه‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد تا اعضای شورای پیچینگ فیلمنامه‌ها را مصوب و اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تصویب شورای پیچینگ در هر استان برون‌سپاری از طریق سینمای جوان انجام خواهد شد تا 170 میلیون تومان اعتبار در اردبیل و 50 میلیون تومان اعتبار نیز در مشگین‌شهر برای تولید این آثار حرفه‌ای منطبق بر قرارداد منعقد شده ارائه شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ادامه داد: با اختصاص این اعتبار برای دو دفتر اردبیل و مشگین‌شهر امیدواریم در سال آینده با راه‌اندازی دفتر پارس‌آباد نیز افزایش اعتبارات را در این حوزه شاهد باشیم.

استقبال جوانان از انجمن بی‌نظیر است

موسوی بیان کرد: نه تنها در شهر اردبیل بلکه در سایر شهرها نیز جوانان و علاقمندان با حضور گرم در انجمن سعی دارند این مکان را پاتوق فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود قرار داده و با رغبت و علاقه در این مکان حضور پیدا کنند.

وی افزود: به صراحت می‌توان در چهره و رفتار جوانان علاقمندی به این فضا را مشاهده کرد و ما نیز سعی می‌کنیم به وظیفه اصلی خود که جذب و جلب جوانان علاقمند به این دفتر است به خوبی عمل کرده و شرایط مطلوب را برای فعالیت آنها مهیا کنیم.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در مورد راه‌اندازی دفتر خلخال تصریح کرد: راه‌اندازی انجمن سینمای جوان در خلخال جزو تفاهمنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی است که امیدواریم تا پایان امسال به سرانجام برسد.

سال گذشته تنها 15 میلیون تومان اعتبار داشتیم

موسوی گفت: با تکیه بر حمایت‌های سازمان سینمایی ما نمی‌توانیم جوابگوی خیل عظیمی از مشتاقان و نیروهای بااستعداد باشیم بلکه مسئولان امر باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته ما تنها 15 میلیون تومان جذب اعتبار داشتیم در حالی که برای تولید چند فیلم کوتاه به صورت مستقیم منابعی به خود فیلمسازان اختصاص یافت که امسال سعی شد با تمرکززدایی این قراردادها از طریق دفاتر استانی و طی تفاهمنامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی بسته شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از تولید 25 فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی خبر داد و بیان کرد: تعدادی از فیلم‌های تولید شده نظیر «اینجا جائی برای فرود نیست» در جشنواره فیلم کوتاه تهران توانست خوش بدرخشد.

موسوی ادامه داد: حداقل 50 حضور بین‌المللی را تجربه کردیم که از این بین فیلم 999999999 ساخته کریم عظیمی در این رویدادها صاحب رتبه شده است.

وی به افزایش 100 درصدی تولیدات استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با قول مساعد استاندار اردبیل و حمایت ویژه‌ای که از انجمن خواهند کرد ما در سال‌های آینده قطعا راه پر از موفقیتی را سپری خواهیم کرد.

برگزاری جشنواره نشاط و مهربانی در اردبیل

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از برگزاری جشنواره نشاط و مهربانی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در بخش فیلمنامه‌نویسی در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد تا از فیلمنامه‌های برتر با محوریت عشق، مهربانی، دوستی و صمیمیت تجلیل شود

موسوی خاطرنشان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره به سه نفر برتر و همچنین 7 اثرقابل تقدیر لوح سپاس و هدایایی اهدا خواهد شد تا فعالان این عرصه به تولید آثار باکیفیت ترغیب و تشویق شوند.

برگزاری دو کارگاه رایگان فیلمنامه‌نویسی در اردبیل

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: امسال دو دوره فیلمنامه‌نویسی، یک دوره عکاسی و سه دوره فیلمبرداری را برگزار کردیم و نسبت به برگزاری کارگاه رایگان برای 100 نفر در حوزه فیلمنامه‌نویسی نیز اقدام شده تا در قالب طرح امید جمعی از علاقمندان بتوانند از این کلاس رایگان استفاده کنند.

موسوی رغبت و انگیزه جوانان را برای حضور در این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی یادآور شد و بیان کرد: مدرک اهدا شده در پایان این دوره‌ها هم‌تراز با مدارک دانشگاهی است و انجمن سینمای جوان به رغم محدودیت پرسنلی و جا و مکان سعی دارد این دوره‌ها را باکیفیت بالا اجرایی کند.

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که انجمن سینمای جوان به پاتوق حضور جوانان و هویت‌بخشی به نسل آینده تبدیل شده تا آنهایی که دغدغه فرهنگی و اجتماعی دارند ایده‌ها و طرح‌های خود را در قالب هنر عکاسی، فیلمسازی و فیلمنامه‌نویسی به نمایش بگذارند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل به ظرفیت اشتغالزایی انجمن و تاثیر این مجموعه بر تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بخشی از کارمندان صداوسیما و سمعی و بصری ادارات دانش‌آموخته این انجمن هستند و در کنار آن بخشی از فارغ‌التحصیلان این انجمن به صورت شخصی و غیراداری فعالیت کرده و در حوزه‌های عکس، فیلمنامه‌نویسی، فیلمبرداری و ... کمر همت بسته‌اند.

جشنواره شورابیل به صورت ملی برگزار می‌شود

موسوی به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره شورابیل با نگاه انسان‌محور مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: قدردان شورا و شهرداری و سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری هستیم که در یک فضای صمیمانه امکان حضور هنرجویان و هنرمندان را فراهم کرد تا در کنار هم بتوانند آثار خود را به نمایش گذاشته و یا از این رویداد دیدن کنند.

وی ادامه داد: مفتخر هستیم که چهار هزار هنرجو از انجمن سینمای جوان استان اردبیل در عرصه‌های مختلف حضور دارند و سعی می‌کنند در چنین جشنواره‌هایی آثار خود را به نمایش بگذارند که در جشنواره اول شورابیل علاوه بر نمایش آثار عکاسان دو وورکشاپ آموزشی با نگاه حرفه‌ای به سینمای مستند و همچنین کارگاه عکس خیابانی با نظارت اساتید برگزار شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در مورد نمایشگاه عکس شورابیل نیز اظهار کرد: 42 اثر از عکاسان استان در این رویداد به نمایش گذاشته شد و در سه روز برگزاری جشنواره نمایش 38 فیلم را در بخش رقابتی و 15 فیلم را در بخش جنبی شاهد بودیم.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: در این جشنواره دو فیلم «اینجا جائی برای فرود نیست» و «سایه سنگین کلاغ» رونمایی شد و شهردار اردبیل اعلام کرد که از سال آینده این جشنواره را به صورت ملی برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا