بزرگترین طرح گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال در حال اجرا است


بزرگترین طرح گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال در حال اجرا است

اردبیل - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: بزرگترین طرح گردشگری و تولید آبزیان منطقه نمونه گردشگری اندبیل این شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

محمدرضا شایقی روز سه‌شنبه در بازدید از منطقه گردشگری اندبیل افزود: این طرح شامل برگترین طرح تولید و پرورش ماهیان سردآبی و ۲ طرح بزرگ خدمات گردشگری است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ۲ فاز و در مدت ۲ سال اجرا می‌شود.
وی اظهارداشت: اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی این طرح در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای تسریع در امور اداری و صدور مجوزهای لازم اقدام کرده است.

شایقی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در منطقه اندبیل برای هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در این منطقه نمونه گردشگری اعلام آمادگی کرد و افزود: بیشترین حجم کارهای مربوط به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری از جمله صدور مجوزهای لازم در شهرستان خلخال انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ارزش غذایی ماهی و آبزیان در سبد غذایی مردم و همچنین نیاز شهرستان به راه‌اندازی چنین واحدهای تولیدی برای حل بخشی از مشکل بیکاری در منطقه خواستار همکاری لازم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرای برای تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه سرمایه‌گذاری اقتصادی منطقه شد.
مجید جعفرزاده ، سرمایه‌گذار و مجری طرح گردشگری اندبیل نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از تابستان امسال آغاز شده، گفت: فاز اول این طرح شامل پروژه بزرگ آبزی‌پروری با پیش‌بینی ایجاد دریاچه مصنوعی برای ماهیگیری با قلاب گردشگران و چند استخر پرورش و تکثیر ماهیان سردابی است.
وی افزود: همچنین احداث اقامتگاه‌های موقت و دائم گردشگران ، فروشگاه صنایع دستی ، آلاچیق ، فضای بازی کودکان ، محل سوارکاری ، رستوران ، موزه ، آبشار مصنوعی ، فضای سبز و سایر امکانات مورد نیاز گردشگران است که با ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با پیش‌بینی ایجاد ۲۵ فرصت شغلی پایدار تا پایان سال ۹۸ اجرا خواهد شد.
او اظهارداشت: فاز دوم طرح گردشگری اندبیل نیز شامل احداث دهکده توریستی با تمام امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در ۱۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی و ایجاد ۵۰ شغل جدید در سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: علاوه بر استفاده از مصالح بومی و سازگار با طبیعت منطقه برای احداث سازه‌های طرح از انرژی‌های موجود منطقه از جمله انرژی آب ، باد و خورشید برای تامین انرژی مورد نیاز طرح استفاده خواهد شد.
تفرجگاه و چشمه پرآب اندبیل در هفت کیلومتری خلخال و ۶ کیلومتری روستای هدف گردشگری اندبیل خلخال واقع شده و با برخورداری از جنگل‌های درختان نادر قد کوتاه با گونه‌های مختلف از مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق