رایزنی ترکیه با روسیه درباره سوریه و لیبی


رایزنی ترکیه با روسیه درباره سوریه و لیبی

شفقنا- هیاتی از ترکیه به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور در جریان سفر به مسکو با مسئولان روسیه به بررسی وضعیت استان ادلب سوریه و لیبی پرداخت. ایسنا نوشت: هیأت ترکیه به ریاست سادات اونال، معاون وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه به مسکو سفر کرد. اعضای این هیأت با مسئولان روسیه در خصوص افزایش عملیات ارتش سوریه در […]

رایزنی ترکیه با روسیه درباره سوریه و لیبی

شفقنا- هیاتی از ترکیه به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور در جریان سفر به مسکو با مسئولان روسیه به بررسی وضعیت استان ادلب سوریه و لیبی پرداخت.

ایسنا نوشت: هیأت ترکیه به ریاست سادات اونال، معاون وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه به مسکو سفر کرد. اعضای این هیأت با مسئولان روسیه در خصوص افزایش عملیات ارتش سوریه در ادلب و موج جدید آوارگان سوری به ترکیه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف در جریان این نشست به بررسی تفاهم‌نامه امضا شده میان ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در خصوص تعیین مرزهای دریایی و همچنین راه‌های برقراری ثبات در لیبی پرداختند.

فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ۲۷ نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شده است.

دو طرف در جریان این نشست درباره مقدمات مذاکرات میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان در استانبول در هشتم ماه ژانویه آتی گفت‌وگو کردند.

هیأت ترکیه شامل مسئولان وزرات دفاع و اطلاعات این کشور است.

پیشتر رئیس جمهوری ترکیه از اعزام هیأتی عالی رتبه به مسکو به منظور بررسی وضعیت ادلب سوریه خبر داده بود و اعلام کرد که آنکارا اقدامات آتی‌ خود در شمال سوریه را بر اساس نتایج سفر این هیأت اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معجزه 3 روغن طبیعی برای رشد مو