فریدون بابایی روز سهشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: ساختمانهای استفاده شده برای مدارس غیردولتی در این شهرستان کهنه ، فرسوده و فاقد استحکام بنا بوده و کیفیت آموزش و پرورش نیز در بیشتر این مدارس در سطح پایینی قرار دارد.
او هدف از راهاندازی مدارس غیردولتی را ایجاد رقابت سالم در بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی دانست و گفت: کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی تعریفی ندارد و ضعف در صدور مجوزهای راهاندازی این گونه مدارس از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و نبود نظارت کافی بر روند فعالیت این گونه مدارس موجب شده تا بیشتر مدارس غیردولتی خلخال از اداره مطلوب آن فاصله بگیرند.
رییس شورای آموزش و پرورش خلخال همچنین اظهارداشت: زمانی که مجوز تخریب ساختمان یک مدرسه قدیمی برای یک مدرسه دولتی از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان صادر و حق استفاده از این مکان برای مدرسه دولتی ساقط شده ،اجاره این محل برای راهاندازی مدرسه غیردولتی مفهوم ندارد.
وی افزود: توجه صاحبان امتیاز مدارس غیردولتی به سودآوری و استفاده از فضای ساختمانهای مسکونی فرسوده و فاقد محوطه ،حیاط و یا هرگونه امکان هواخوری و بازی دانشآموزان در کنار بیتوجهی به کیفیت آموزش بدلیل بکارگیری دبیران بازنشسته بیانگیزه و یا فارغالتحصیلان فاقد تجربه کافی موجب افت کیفیت تحصیل دانشآموزان در این گونه مدارس غیردولتی شده است.
وی گفت: با راهاندازی مدارس غیردولتی نه تنها باری از روی دوش دولت برداشته نشده بلکه با اضافه شدن مشکل تهیه ساختمان مدارس غیردولتی ، سایر مسائل مربوط به تامین نیروی انسانی و مخارج اداره مدارس و اختلاف سلیقه مدیران با صاحب امتیاز آن بار جدیدی بر دوش مسوولان گذاشته است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، ۱۷ مدرسه غیردولتی با هزار و ۵۳۱ دانشآموز در سه مقطع ابتدایی ، متوسطه دور اول و متوسطه دور دوم در منطقه آموزش و پرورش خلخال فعالیت دارند.