پاکسازی 2 منطقه آبگرفته در اهواز


پاکسازی 2 منطقه آبگرفته در اهواز

اهواز- ایرنا - مسئول پایگاه مقاومت بسیج مقداد شهرک دانشگاه اهواز گفت: با گذشت یک هفته از بارش‌های اخیر در شهرستان اهواز با همکاری و امدادرسانی نیروهای جهادگر بسیج ، خیابان‌ها و خانه‌های 2 منطقه شهرک دانشگاه و کوی علوی اهواز از آب و فاضلاب پاکسازی شدند.

حسین حلفی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای عملیات امدادی به منازل مسکونی منطقه شهرک دانشگاه اظهار داشت : بیش از ۱۵۰ نفر نیروی جهادی در قالب تیم‌ های عملیاتی در سطح منطقه شهرک دانشگاه اقدام به تخلیه وسایل برقی و انتقال به محل ایمن کردند.

وی ادامه داد : در بارندگی هفته گذشته ۲۴ خیابان منطقه شهرک دانشگاه اهواز دچار آبگرفتگی شد، که از این تعداد ۱۷ خیابان از شدت بیشتری برخوردار بودند ، فاز اول امداد رسانی در مدت ۲ روز انجام شد و پس از کمک به خانواده های گرفتار حدود یک هزار پرس غذای گرم نیز بین اهالی که امکان تردد نداشتند توزیع شد .

حلفی از توزیع اقلام اولیه بین خانواده‌های گرفتار در آبگرفتگی خبر داد و افزود : در مدت آبگرفتگی در این منطقه اقلام اولیه از جمله پتو ، لباس گرم ، مواد شوینده ،دارو ، آب آشامیدنی و نان بین خانواده های آسیب دیده توزیع شد .

مسئول پایگاه مقاومت بسیج مقداد شهرک دانشگاه گفت : در فاز سوم از امداد رسانی ، باتوجه به بالا آمدن فاضلاب در منازل موضوع تخلیه ، پاکسازی و ضدعفونی لوازم منزل خانواده‌های آسیب دیده آغاز شد که این عملیات تا به امروز سه شنبه ادامه دارد و اگر خانواده ای نیاز به کمک داشته باشد نیروهای جهادی آماده خدمت رسانی هستند .

سیدمحمد جواد نظاری مسئول تیم جهادگران منطقه کوی علوی اهواز نیز با تشریح کمک های انجام شده در این منطقه گفت: در مناطق زعفرانیه و الحایی جنوبی به دلیل آبگرفتگی زیاد در روز اول پس از بارندگی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر امدادگر جهادی عملیات امداد رسانی آغاز شد که در برخی از منازل تا بیش از یک متر آبگرفتگی بود و امکان تردد و خدمت رسانی به سختی انجام می شد .

وی ادامه داد : به تعداد ساکنان آبگرفته این منطقه روزانه وعده‌های غذایی گرم ، خرما ، نان و آب معدنی توزیع شده است .

مسئول تیم جهادگران منطقه کوی علوی اهواز با بیان اینکه این منطقه کاملا از وضعیت بحرانی ناشی از انباشت آب باران خارج شده است گفت: بیش از ۳۰۰ تخته فرش اهالی کوی علوی نیز برای شست و شوی رایگان تحویل گرفته شد.

بارندگی دوشنبه هفته گذشته باعث آبگرفتگی بسیاری از مناطق شهرستان‌های اهواز و کارون شد که این آب گرفتگی در مناطقی نظیر شهرک دانشگاه،کوی علوی ، کوت عبدالله، قلعه چنعان، باغ شیخ ، معین زاده و بهارستان بیشتر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا