بارش‌های پاییزی استان مرکزی 20 درصد نسبت به بلند مدت افزایش یافت


بارش‌های پاییزی استان مرکزی 20 درصد نسبت به بلند مدت افزایش یافت

اراک - ایرنا - مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی از 94 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی در پاییز امسال خبر داد وگفت: میزان بارش‌های پاییزی این استان نسبت به بلند مدت 20 درصد افزایش یافته است.

«رضا مرادی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین میزان بارش در پایز سال جاری با ۱۵۱ و نیم میلیمتر در شازند و کمترین با ۶۵ و یک دهم میلیمتر در تفرش به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین درصد افزایش بارش در مامونیه زرندیه بوده که بارش‌های آن در این مدت ۸۰ درصد بیشتر از بلندمدت به ثبت رسیده و بارش‌های تفرش نیز ۲۳ درصد کمتر از بلند مدت بوده است.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ۱۰۷ و نیم میلیمتر بارش نیز در فصل پاییز امسال در اراک به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بارش‌های بلند مدت ۲۰ درصد بیشتر است.

مرادی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بارش‌های استان مرکزی در دی ماه در حد نرمال و به سمت بالاتر از نرمال و در بهمن ماه کمتر از حد نرمال خواهد بود.

وی در خصوص پیش‌بینی هوا در ۲۴ ساعت آینده نیز گفت: بررسی‌ها حاکی از تداوم پایداری جو و سکون نسبی هوا تا فردا در استان مرکزی است که بر این اساس ظرفیت انباشت آلاینده‌های جوی ایجاد و موجب کاهش کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی این استان می‌شود.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: از عصر چهارشنبه یک سامانه بارشی از مناطق غرب و شمال غرب به تدریج وارد کشور می‌شود که این سامانه با شدت کمتر استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بارش باران و برف پراکنده در برخی ساعات از روز پنجشنبه تا ظهر شنبه می‌شود.

مرادی عنوان کرد: ساوه با بیشینه دمای ۱۶ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۶ و ۲ دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۹۴ و چهار دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش