مصوبات جلسات پشتیبانی نهضت سوادآموزی بروجرد منتهی به نتیجه شود


مصوبات جلسات پشتیبانی نهضت سوادآموزی بروجرد منتهی به نتیجه شود

بروجرد - ایرنا - معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: جلسات شورای پشتیبانی نهضت باید هر دو هفته یکبار با دستور کار برگزار و اثر بخش و منتهی به نتیجه شود.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی بروجرد افزود: نهضت سواد آموزی باید در راستای هدف اصلی که ریشه کنی بیسوادی است، گام بردارد.

وی اظهارداشت: زیرا زیربنای توسعه هر جامعه علم و دانش است و انحطاط هرجامعه به دلیل فقر علمی حاصل می شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه مهمترین قدم در نهضت سواد آموزی برپایی جشن سبز سواد آموزی باید باشد، بیان کرد: اکنون بعد سالها از تشکیل نهضت سواد آموزی باید مشخص شود نرخ باسوادی چقدر است، آیا بیسوادی در بروجرد کم شده و ۱۰۰درصد در بحث سواد آموزی به هدف خود رسیده است.

رحیمی اضافه کرد: نهضت سواد آموزی باید تلاش کند علاوه بر کاهش نرخ بیسوادی در راستای ارتقا سطح سواد از خواندن و نوشتن به اخذ دیپلم و لیسانس اقدام نماید.

وی ادامه داد: بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، بخشداران و دهیاران می توانند با توجه به جمعیت تحت حمایت بهترین و دقیق ترین آمار را از مجموع افراد بیسواد ارایه دهند.

وی تاکید کرد: بهزیستی و کمیته امداد می توانند یکی از شروط تحت پوشش قرار دادن مددجو را باسواد بودن قلمداد کنند تا افراد تشویق به سواد آموزی شوند.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: هنوز جشن سبز باسوادی در هیچ شهری از کشور اعلام نشده است و امیدواریم با برنامه های منسجم و هدفمند این اتفاق در بروجرد بیفتد.

رحیمی افزود: بیسوادی در دنیا پنج تعریف دارد که تعریف سوم آن سواد خواندن و نوشتن است و متاسفانه در ایران اولین تعریف بشمار می رود و اکنون پیمانکار داریم بیسواد و هنوز از مهر استفاده می کند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره)تشکیل نهضت سواد آموزی می باشد و تاکنون نقش اساسی در گسترش سطح سواد جامعه است.

محمد مهرافزون اظهار داشت: توسعه و رشد سواد و دانش باعث شکوفایی جامعه می شود و امنیت، سلامت و سواد مؤثرترین و بارزترین محورهای نیازهای پیشرفت جامعه محسوب می شود.

وی بیان کرد: ما به همکاری شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی نیاز داریم تا بتوانیم زمینه آموزش را برای افراد بی سواد و کم سواد فراهم نماییم.

مهرافزون افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به جذب بیسوادان و کم سوادان نیست بلکه همکاری تمام دستگاه ها اجرایی به ویژه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: هدف عمده شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است و تمام دستگاه های اجرایی شهرستان شایسته است تعامل و همکاری لازم را با نهضت داشته باشند.

مهرافزون ضمن اشاره به اینکه بکارگیری همهی ظرفیت ها در شناسایی بی سوادان و کم سوادان است، اضافه کرد: همفکری، همیاری، شناسایی، جذب، ایجاد انگیزه و ترغیب بی سوادان و کم سوادان جامعه ۱۰ تا ۴۹ از عمده ترین اولویت ها و وظایف شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴۸۰ نفر سواد آموز در سه مقطع تحصیلی داریم که از این تعداد ۲۴۲ نفر در روستا ۱۲۹ نفر در شهر و ۹ نفر در ندامتگاه می باشند.

وی در رابطه با آموزش دهندگان و آموزشیاران مشمول افزود: تعداد این افراد در حال حاضر ۶۹ نفر می باشد که از این تعداد ۳۶ نفر در مدرسه، ۲۳ نفر در حسینیه، ۸ نفر در مسجد و یک نفر در ندامتگاه مشغول به کار می باشند.

مهرافزون بیان کرد: از حجم یک هزارو ۲۰۰ نفر ابلاغی به شهرستان ۴۸۲ نفر جذب و ۷۱۲ نفر سواد آموز نیاز به پذیرش دارند و هم اکنون سامانه ثبت نام تا پایان دی ماه باز می باشد .

مسوول اداره نهضت سواد اموزی استان لرستان در رابطه با آزمون های اخیر جذب نیروهای نهضتی گفت: خوشبختانه استان در رابطه با برگزاری آزمون، اجرای نظم و رعایت کردن قوانین و مقررات در برگزاری آزمون آموزشیاران نهضت توانسته از لحاظ سلامت برگزاری آزمون در کشور رتبه ی نخست را کسب نماید.

محمد دالوند افزود: بروجرد در جذب این نیروها توانسته بسیار خوب و دقیق عمل کند و آزمون را به بهترین نحو برگزار کند و بازدهی مناسبی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی