صدور 64 موافقت اصولی در حوزه گردشگری لرستان


صدور 64 موافقت اصولی در حوزه گردشگری لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: امسال 64 موافقت اصولی در حوزه گردشگری استان به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شد.

سید امین قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت همچنین ۱۳ مجوز ایجاد اصلاح در حوزه های مختلف گردشگری صادر شده افزود: از این تعداد موافقت اصولی صادر شده ۲۵ مورد سفره خانه سنتی، ۱۳ واحد اقامتگاه بوم‌گردی، ۷ واحد اقامتگاه، ۴ هتل، ۴ واحد تاسیسات اقامتی و پذیرایی و ۲ واحد مهمانپذیر بوده اند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از یک هزار و ۲۶۴ نفر شغل ایجاد می شود افزود: تلاش می شود با کمک بخش خصوصی هر چه سریعتر عملیات اجرایی این طرح ها در سطح استان آغاز شود.

وی حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای بهره برداری از این طرح ها را بیش از۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در راستای هدفمندی ظرفیت گردشگری،۳۷ طرح با سرمایه گذاری ۳۳۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه پیش از این ۱۹۸ موافقت نامه اصولی در استان صادر شده بیان کرد: در این راستا ۴۵ مجوز نیزبه منظور احداث تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.

قاسمی افزود: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات حوزه گردشگری لرستان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون پرداخت شده و در این مدت ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر غیر مستقیم مشغول فعالیت شده اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون۲ هتل و یک اقامتگاه بومگردی در سطح استان احداث شده گفت: اکنون نظارت دقیقی بر طرح‌های در دست احداث صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس