97 درصد جمعیت آستارا کارت ملی هوشمند دریافت کردند


97 درصد جمعیت آستارا کارت ملی هوشمند دریافت کردند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره ثبت احوال آستارا گفت: 97 درصد افراد واجد شرایط و بالای 15 سال از جمعیت این شهرستان، کارت ملی هوشمند دریافت کردند و مهلت نام‌نویسی برای صدور آن پایان یافت.

ابراهیم لقمان روز سه شنبه اظهار کرد: از سال گذشته پیش ثبت نام و ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام گرفت و افراد بالای ۱۵ سال از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام و با تعیین زمان، به دفتر پیشخوان دولت و اداره پست مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: شناسایی در حوزه دیجیتال، تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، تغییر اطلاعات پس از صدور، پشتیبانی از کاربردهای مختلف، افزودن کاربرد جدید پس از صدور و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک از مزایای کارت ملی هوشمند است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۴۴۱ مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده و این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۳۵ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: آمار مرگ و میر در این شهرستان از ۳۴۹ نفر در ۹ ماه سال گذشته به ۳۵۷ نفر در سال جاری افزایش و آمار ولادت از ۸۹۰ نوزاد در سال قبل، به ۸۳۲ نوزاد در سال جاری کاهش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال آستارا با اشاره به صد و یکمین سالگرد تاسیس سازمان متبوع، ادامه داد: طبق مواد ۱۵ و ۲۵ قانون ثبت احوال کشور، مهلت قانونی اعلام ولادت، حداکثر ۱۵روز پس از تولد و مهلت قانونی اعلام وفات، حداکثر ۱۰ روز پس از وفات است.

لقمان بیان کرد: تا پایان آذر ماه امسال امیر علی، امیرعباس، رادین و ابوالفضل برای پسران و زهرا، فاطمه، نازنین زهرا و یسنا برای دختران به ترتیب، بیشترین نام های انتخابی والدین در آستارا بوده است.

سوم تا دهم دی ماه، هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...