در شبکه خانگی ایران چه می‌گذرد؟


در شبکه خانگی ایران چه می‌گذرد؟

این روزها کارگردان ها ترجیح می دهند سریال های خود را از طریق نمایش خانگی ارائه دهند تا اینکه از شبکه های ملی آن را پخش کنند. به همین دلیل با افزایش ساخت سریال هایی که نمایش خانگی دارند. مخاطبان بیشتر از گذشته به دانلود فیلم ایرانی و سریال ها روی آورده اند. شاید بتوان گفت علت اسقبال افراد از سریال هایی با نمایش خانگی این است که مخاطب هر زمان که تمایل داشته باشد, می تواند سریال را به صورت آنلاین در سایت های ارائه دهنده ببیند; و یا پس از دانلود سریال موردعلاقه اش، در زمان فراغت و ساعت دلخواه خود تماشا کند.

به نظر می رسد استقبال مخاطبان از تماشای این نوع مجموعه های نمایش خانگی, با پخش و انتشار سریال قهوه تلخ با کارگردانی مهران مدیری شروع و با سریال هایی نظیر شهرزاد و عاشقانه به اوج رسید پس از آن کارگردان های مطرح دیگری به ساخت این نوع سری ها روی آورده اند. این روز ها سریال های مانکن و دل توانسته اند مخاطبین زیادی را به خود جذب کنند. به طوری که افراد زیادی برای تهیه این برنامه های نمایش خانگی، هر هفته به دنبال دانلود آن هستند.

در شبکه خانگی ایران چه می‌گذرد؟

مانکن آیا توانسته فراتر از اسمش باشد؟

این سریال که ژانری عاشقانه دارد، با موضوع جذاب و متفاوت خود توانست به سرعت در میان علاقمندان جای خود را باز کند. به گونه ای که مخاطبان هر هفته دوشنبه ها بی صبرانه منتظر دانلود مانکن از وبسایت های ارائه دهنده فیلم و سریال هستند. مجموعه مانکن که یک ملودرام عاشقانه است، نام بازیگران مطرحی را با خود حمل می کند. محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، نازنین بیاتی، لیندا کیانی، فرزاد فرزین، حسین پاکدل، الهام پاوه نژاد، نفیسه روشن از بازیگران نام آشنای این سریال هستند که امید کارگردان برای استقبال از این فیلم را افزایش می دهد.

اگرچه مانکن به قسمت های پایانی خود نزدیک شده است؛ اما هنوز عده ای از منتقدان شاید منتظر صحنه هایی با پیچیدگی بیشتری از آن هستند. نقدهای بسیاری به قسمت های قبل و کلیشه های موجود در سریال وارد شده است. اما ظاهرا استقبال مخاطبان خلاف نظر منتقدان را نشان می دهد و این موضوع شاید مدیون عواملی چون استفاده از بازیگران مطرح در این سریال, رنگ و لعاب فریبنده ای که در طراحی صحنه، لباس و گریم ها وجود دارد، باشد.

به هر حال این سریال هفدهمین قسمت خود را نیز منتشر کرده است و قرار است قسمت هجدهم آن نیز در تاریخ 2 دی ماه 1398 منتشر شود. کل سریال در 26 قسمت ساخته شده است و مخاطبان تمایلی به طولانی شدن آن مثل سریال شهرزاد، ندارند. اما به نظر می رسد با ساخت فصل جدید آن نیز استقبال کنند. باید دید در نهایت حسین سهیلی زاده تمایلی به ساخت فصل جدید دارد یا ترجیح می دهد سریال عاشقانه دیگری بسازد.

در شبکه خانگی ایران چه می‌گذرد؟

سریال دل نیز از این قاعده مستثنی نیست!

این مجموعه نیز یکی دیگر از سریال های پخش خانگی است که با توجه به اسمش می توان ژانر آن را تا حدی حدس زد و آن را عاشقانه نامید. با وجود اینکه مجموعه سریالی مانکن هنوز در حال پخش و دانلود توسط علاقمندان است، این مجموعه هم توانسته است جای خود را در دل علاقمندان باز کند. بابک کایدان این سریال را نیز نویسندگی کرده است و تقریبا فضاهای یکسانی را در سریال به وجود آورده است. از طرف دیگر این مجموعه بازیگران مطرح و نام آشنایی دارد. نقش آفرینی بازیگرانی چون حامد بهداد، ساره بیات، افسانه بایگان، مهراوه شریفی نیا، نسرین مقانلو، بیژن امکانیان و بهرام افشاری شاید یکی از مهمترین علت های اولیه استقبال مخاطبان از این سریال باشد.

سریال دل با اینکه موضوعی شاید تکراری داشته باشد اما اینبار فضایی که در آن ماجرای داستان شکل می گیرد تا حد زیادی متفاوت از سایر سریال های عاشقانه است. زیرا داستان در فضایی لوکس و مرفه صورت می گیرد, پرداختن به اقشار غیرمرفه و ضعیف جامعه دغدغه نویسنده و کارگردان این سریال نبوده است.

برخی از منتقدان معتقدند بازیگران مشهور و محبوب این سری بار اصلی آن را به دوش می کشند و علت افزایش دانلود سریال دل همین موضوع است وگرنه به خودی خود حرف خاصی برای ارائه ندارد. اما طرفداران پر و پا قرص این سریال از همین جامعه هستند و غالبا نظرات متفاوتی با منتقدان دارند.

به هر حال این سریال 28 قسمته در سه روز اول، توانست رکورد پخش آنلاین را بشکند. با مجموع ۱۳میلیون و ۴۴۰ هزار دقیقه پخش, عنوان پر بازدید ترین سریال را به خود بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها