بازار داغ تبلیغات انتخاباتی/ کُری خواندن داوطلبین در فضای مجازی


بازار داغ تبلیغات انتخاباتی/ کُری خواندن داوطلبین در فضای مجازی

با نزدیک شدن به اسفندماه بازار تبلیغات انتخاباتی روز به روز داغ‌تر می‌شود و برخی از داوطلبین انتخابات در فضای مجازی برای رقیب خود کری می‌خواند.

خبرگزاری شبستان- گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با دوم اسفندماه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح کشور برگزار می‌شود و در حالی که هنوز نتایج قطعی تایید صلاحیت داوطلبان انتخاباتی اعلام نشده است، چهره‌ها و افراد فعال در تلاشند تا با روش‌ها و متدهای ویژه فرصتی برای حضور در صندلی‌های سبز خانه ملت را برای خود فراهم کنند.

این روزها افراد با عناوین مختلف دکتر، مهندس، آیت‌الله و ... با تبلیغات در فضای مجازی و واقعی عزم خود را برای حضور در کارزار انتخابات جزم کرده و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های در اختیار، بهره‌برداری می‌کنند.

فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز حسابی داغ شده و افراد برای عقب نماندن از قافله، نهایت بهره را از فرصت‌های موجود در این بخش می‌برند و حتی برخی از داوطلبین برای جذب آراء و بهتر دانستن خود از دیگران که "فقط من خوب هستم"، اقدام به کُری خواندن برای رقبا و استفاده از الفاظ زشت و زننده می‌کنند.

راه‌اندازی کمپین‌های مختلف هواداران داوطلبان انتخابات در صفحات مجازی اعم از تلگرام و اینستاگرام و اظهار نظر در خصوص مسائل مختلف حوزه انتخابیشان از دیگر فعالیت‌هاست که گاها موجب نارضایتی مردم و نوامیدی آنان از فضای رقابتی می‌شود.در این راستا با چند تن از مردم خون‌گرم گیلانی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم تا نظر آنها را در این زمینه جویا شویم.

* هواداران نباید به توهین و افترا رقبای داوطلب مورد نظرشان بپردازند

«عزیز رضایی» با بیان اینکه شور انتخابات خوب است اما شور باید همراه با شعور باشد، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از کانال‌های تلگرامی که مختص داوطلب خاصی است الفاظ زننده و نامناسبی به کار برده می‌شود و شعور انتخاباتی بسیار کمرنگ است.

بازار داغ تبلیغات انتخاباتی/ کُری خواندن داوطلبین در فضای مجازی

این مرد گیلانی با بیان اینکه هواداران نباید به توهین و افترا به رقبای مورد نظرشان بپردازند، افزود: خیلی جالب است یکی از نمایندگان فعلی که خود را برای دور بعدی هم آماده کرده، میلیاردها تومان هزینه تبلیغاتی و .. می‌کند ولی در عین حال منتظر است تا رقیب وی یک کلیپ بسازد در همان زمان شروع به انتقاد می‌کند که چرا یک داوطلب باید در این شرایط اقتصادی چنین هزینه‌هایی را متحمل شود در صورتی که خود چندین برابر این هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه قانون انتخابات در استان گیلان رعایت نمی‌شود، گفت: زمان تبلیغات انتخاباتی اواخر بهمن است اما داوطلبین علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی هم شروع به نشست‌های مختلف شبانه می‌کنند.

*لزوم مطالبه‌گری جوانان از داوطلبین انتخابات

«حسن کرنی» با بیان اینکه کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام داوطلبان انتخاباتی مکانی برای عقده‌گشایی است تصریح کرد: متاسفانه هر داوطلب شاید یک تا سه برنامه داشته باشد و تمام توان و نیروی خود را در راستای زمین زدن رقیب خود به کار گرفته است.

این جوان گیلانی با بیان اینکه افراد به جای توهین و کُری خواندن به بیان برنامه‌های انتخاباتی خود بپردازند، خاطرنشان کرد: مردم ما باید در این دوره از انتخابات بصیرت کامل داشته باشند و از روی احساسات به فردی رای ندهند که تبعاتش دامن جامعه را بگیرد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند تداوم آرمان‌ها و مطالبه‌گری است اظهار کرد: متاسفانه نمایندگان فعلی و حتی داوطلبین فکر می‌کنند که انتصاب و عزل مدیران وظیفه آنهاست و به مردم وعده‌های توخالی می‌دهند.

بازار داغ تبلیغات انتخاباتی/ کُری خواندن داوطلبین در فضای مجازی

کرنی با بیان اینکه فردی که خود را کاندیدای انتخابات می‌کند باید به وظایف اصلی خود مسلط باشد، افزود: به عنوان یک جوان انقلابی گیلانی از همه جوانان استانم می‌خواهم که وارد میدان شوند و از داوطلبین انتخابات مطالبه‌گری کنند.

*کاهش هزینه‌های تبلغات انتخاباتی با وجود فضای مجازی

«حمید نجاتی» گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی امکان خوبی است که می‌تواند در اطلاع‌رسانی انتخاباتی کاندیداها بسیار موثر و مفید باشد.

این مرد میانسال گیلانی با بیان اینکه یکی از خوبی‌های فضای مجازی این است که هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی کاهش پیدا می‌کند تصریح کرد: اما این موضوع می‌طلبد تا مسئولان مربوطه نظارت کافی بر کانال‌های تلگرامی داشته باشند که شاهد بی‌حرمتی به دیگران نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی در قانون به طور شفاف ذکر شده است و ستادهای انتخاباتی ملزم به رعایت این قوانین هستند اما شاهد بی‌توجهی آن افراد به این قوانین هستیم.

تبلیغات زودهنگام برای تصاحب کرسی‌های مجلس شاید امر تازه‌ای نباشد اما ممکن است انتخابات را از مدار سالم خود خارج کند زیرا درگیرکردن مردم در خارج از فصل انتخابات خسران بسیاری را برای کشور به همراه دارد چنانکه مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده و می‌فرمایند«عده‌ای باعجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده‌اند که این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف‌شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این به ضرر مصالح کشور است.»

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا