فرجام قنادی که از رنگ قالی در پخت کیک استفاده می‌کرد


فرجام قنادی که از رنگ قالی در پخت کیک استفاده می‌کرد

یکی از قنادی‌های مشهور همدان به علت استفاده از رنگ قالی در پخت کیک توسط دستگاه‌های نظارتی پلمب شد. 

به گزارش همشهری آتلاین به نقل از ایلنا، سه روز پیش در پی‌بازرسی‌های مشترک گروه‌های نظارتی بر بازار تخلف یکی از قنادی‌های مشهور همدان مبنی بر استفاده از رنگ قالی در پخت کیک معلوم و در نتیجه پلمب شد.

محمد ارغوان رئیس اتحادیه قنادان در این باره اظهار داشت: من در این بازرسی حضور نداشتم اما تخلف این قنادی توسط گروه‌های بازرسی معلوم شده و امروز نیز رنگ‌های استفاده شده در پخت کیک توسط این قنادی در جلسه هئیت رئیسه اتاق اصناف به ما ارائه شده است.

وی افزود: ما نیز بر فعالان صنف خود نظارت داریم اما به هر حال در هر صنفی احتمال بروز تخلف از سوی افراد وجود دارد که لازم است با آنها برخورد شود.

رئیس اتحادیه قنادان همدان در پاسخ به این‌که استفاده از رنگ قالی در پخت کیک چیزی بیش از یک تخلف است، عنوان کرد: نمی‌دانم بهتر است در این باره از مسئولان مربوطه و متولیان بهداشت پرس و جو کنید.

وی تصریح کرد: خود من هم یک مصرف‌کننده هستم به همین دلیل حاضرم قدم به قدم با بازرسان دستگاه‌های نظارتی به مغازه‌های شیرینی پزی رفته و درصورت بروز تخلف با آنها برخورد کنم چراکه جان مردم برای ما اهمیت دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز درباره تخلف این قنادی گفت: این واحد تخلفاتی داشته و پلمب هم شده است اما نیازی به برجسته‌سازی این مورد وجود ندارد.

محمد خیر اندیش با بیان این‌که رنگ‌های غیرمجاز از این قنادی کشف شده است، ابراز کرد: این تخلف در بسیاری از شیرینی سراهای همدان مشاهده شده و پیگیری‌های لازم هم برای آن انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که ما مسئول سلامت و بهداشت مردم هستیم و خودمان هم جواب مردم را میدهیم، اظهار داشت: نحوه برخورد با این شیرینی سرای متخلف هم بر عهده ما بوده و هرگونه که صلاح بدانیم عمل می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان درباره عدم نصب بنر تخلف بهداشتی در این واحد متخلف، ابراز کرد: نصب این پرده با توجه به صلاح دید ما انجام می‌شود و در این مورد تخلف نیازی به نصب پرده نیست.

خیراندیش با تاکید بر این‌که رنگ‌های غیرمجازی که از این واحد کشف شده همگی پلمب بوده است، گفت: ما مطمئن نیستیم که اصلا از این رنگ‌ها استفاده شده یا نشده است.

کد خبر 472959

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور